شناسه خبر:67993
1402/1/29 09:36:00
خدمات بنیاد علوی در منطقه محروم سرفیروزآباد

از لایروبی سراب 1300 ساله تا ساخت 275 واحد مسکونی

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمران بنیاد علوی در استان کرمانشاه گفت: با لایروبی سراب 1300 ساله سرفیروزآباد، 90 هکتار از اراضی این بخش قابلیت تبدیل از دیم به آبی را پیدا کردند.

سجاد نوری معاون عمران بنیاد علوی در استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات بنیاد علوی در حوزه عمران بخش فیروزآباد پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته بیش از 34 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و... در این بخش هزینه شده است.
وی افزود: از جمله این اقدامات لایروبی سراب 1300 ساله سرفیروزآباد است که با لایروبی آن 90 هکتار از اراضی این بخش قابلیت تبدیل از دیم به آبی را پیدا کرد.
معاون عمران بنیاد علوی در استان کرمانشاه تصریح کرد: اقدام دیگر در این حوزه انتقال آب از ماهیدشت به فیرزوآباد است که این پروژه سنگین با همکاری سپاه و آب و فاضلاب در حال انجام است و تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: سهم بنیاد علوی در این پروژه تامین 7.5 میلیارد تومان اعتبار است و با این پروژه 39 روستای دهستان جلالوند آبرسانی می‌شود.
نوری، ساخت 275 واحد مسکونی در این بخش را هم اقدام ارزشمند دیگر بنیاد در حوزه عمرانی بخش فیروزآباد عنوان کرد.
وی ادامه داد: برای کمک به ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلول تحت پوشش بهزیستی هم بنیاد علوی تسهیلات بلاعوض 50 میلیون تومانی به این خانواده اهدا کرده است.
معاون عمران بنیاد علوی تصریح کرد: همچنین به 113 خانوار تحت پوشش کمیته امداد نیز این تسهیلات بلاعوض جهت تکمیل واحدهای مسکونی در حال ساخت اهدا شد.
نوری با انتقاد از عدم همکاری برخی دستگاه‌های دولتی با بنیاد علوی در استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر 2.4 میلیارد تومان اعتبار برای انجام چندین پروژه گرفته ایم که به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه‌های استان امکان استفاده از این اعتبارات فراهم نیست.
وی در پایان، گفت: از جمله این دستگاه‌ها راه و شهرسازی، اداره‌کل ورزش و جوانان استان و شرکت آب و فاضلاب استان است که زیرساخت‌های مناسب را جهت بهره‌مندی از این اعتبارات فراهم نمی‌کنند. بطور مثال برای احداث زمین چمن مصنوعی یک‌میلیارد تومان اعتبار گرفته‌ایم، اما هنوز نتوانسته‌ایم زمین مناسب آن را از دستگاه مربوطه بگیریم.

شناسه خبر 67993