شناسه خبر:68175
1402/2/4 09:12:39

سپهرغرب، گروه جوانی: یک روانشناس بیان کرد: به‌دلیل علاقه شدید به نامزدمان یا‌ چون هنوز با وی راحت نیستیم از اختلافات بزرگی مانند تفاوت‌های فکری، فرهنگی، رفتار‌های نادرست و... به‌سادگی می‌گذریم یا نمی‌گوییم.

فاطمه کوهپایه‌زاده، با تأکید بر اشتباه بودن حساسیت بیش‌از حد زوجین بر هم بیان کرد: طرفین نگاهی رویایی به رابطه‌شان دارند و تصور می‌کنند که رابطه کامل، رابطه‌ای است که هیچ تعارضی در آن وجود نداشته باشد.
وی افزود: آشنایی به تنهایی برای حل مسائل کافی نیست تنها درصورتی که از همین الآن و در دوره نامزدی، شیوه‌های حل تعارض را با نامزدتان تمرین کنید می‌توانید به داشتن یک زندگی مشترک موفقیت‌آمیز امیدوار باشید.
کوهپایه‌زاده گفت: تغییر دادن رفتار فی‌نفسه کار بدی نیست، اما اگر قصد ما این باشد که فقط در دوران آشنایی این‌کار را انجام داده و بعد از ازدواج به روال خود برگردیم یا به عبارتی نقش بازی کنیم اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ایم.
وی عوامل دیگری همچون طولانی کردن بیش از حد دوران نامزدی، کنار گذاشتن خانواده و دوستان قدیمی، افشای تمام مسائل محرمانه و ترس از قضاوت مردم را در تخریب روابط دوران نامزدی موثر دانست.

شناسه خبر 68175