شناسه خبر:68191
1402/2/5 08:31:22
طی طرح تشدید نظارت دامپزشکی رقم خورد؛

شناسایی 818 واحد متخلف بهداشتی در استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌ کل دامپزشکی استان همدان از شناسایی 818 واحد متخلف بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز و ماه مبارک توسط دامپزشکی خبر داد.

امیرحسین نقی‌پور اظهار کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز و ماه مبارک رمضان از 13 اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود که این طرح در دوم اردیبهشت‌ماه 1402 با موفقیت به پایان رسید.
وی با اشاره به 13 هزار و 120 مورد بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌ها، افزود: در این بازرسی‌ها 25 تُن و 773 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی و نهاده فاسد و تاریخ‌مصرف‌گذشته کشف‌وضبط و معدوم‌سازی شده است.
این مقام مسئول تعداد تذکر، تعهد محضری و معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع انتظامی و قضائی را در این طرح 797 مورد برشمرد و یادآور شد: کارکنان دامپزشکی با وجود حجم کاری بالا که در انجام سایر امورات ازجمله واکسیناسیون بیماری‌های استراتژیک ابلاغی سازمان دامپزشکی نظیر تب برفکی، آبله، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بروسلوز و همچنین اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی، برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی و موضوعی پیرامون بیماری تب کریمه کنگو، سم‌پاشی دام و جایگاهای اماکن دامی داشتند، اما با تلاش کم‌نظیر بدون خلل و خدشه در سایر برنامه‌های خود، طرح تشدید کنترل و نظارت را با بهترین شکل به پایان رساندند.
نقی‌پور ضمن تقدیر از کارشناسان دامپزشکی به‌خاطر به پایان رساندن موفقیت‌آمیز طرح تشدید نظارت‌ نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط سازمان دامپزشکی کشور و همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و همچنین مشارکت‌های مردمی توانستیم این طرح را به‌خوبی هم‌زمان با سراسر کشور در استان پیاده کنیم که این روند از ابتدای 13 فروردین‌ماه آغاز شد و تا پایان عید سعید فطر با توجه به نیاز شهروندان و افزایش عرضه و تقاضا به محصولات پروتئینی و مواد خام دامی، با جدیت و شدت بیشتری استمرار داشت.
وی تأکید کرد: با توجه به ضرورت تأمین سلامت و امنیت غذایی شهروندان به‌عنوان خط قرمز دامپزشکی، هیچ‌گونه اغماضی در مورد متخلفان اعمال نمی‌شود و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند، با همکاری دستگاه قضائی به‌شدت برخورد خواهد شد.

شناسه خبر 68191