شناسه خبر:68390
1402/2/9 09:26:06
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

کارآفرینان جامعه ایثارگری در کشور شناسایی شوند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت باید کارآفرینان جامعه ایثارگری را شناسایی و به‌واسطه آن، زیرساخت‌های توسعه مقاومتی و اشتغال را در کشور فراهم کند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در دیدار با نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر کردستان در سنندج اظهار کرد: در میان جامعه ایثارگری نخبگان و سرآمدان زیادی وجود دارند که باید از این توانمندی و ظرفیت آنان در راستای توسعه کشور در زمینه‌های مختلف بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال جامعه ایثارگری باید به سمت جایگزینی کارآفرینی و شناسایی کارآفرینان و زمینه برای توسعه آنان حرکت کنیم، افزود: قوانین ما در حوزه ایثارگری نیاز به بازبینی دارد و در برخی از جاها افراط شده است؛ چرا که در ظاهر خدمت به ایثارگران ولی در باطن بر ضد آنان است که باید اصلاح شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نباید ایثارگران را مانع رشدخود بدانند بلکه باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان در زمینه رشد و توسعه حوزه‌های مختلف بهره بگیرند و در این زمینه نیازمند بر روی فرهنگ سازمانی کار کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد شهید با پارک علم و فناوری در استان‌های کشور گفت: براساس این تفاهم‌نامه بنا داریم پایه اشتغال علمی را در میان جامعه ایثارگری رشد دهیم و از ظرفیت نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بیشتر بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه مشکل ما در بنیاد با مهندسی مجدد حل نمی شود و به یک انقلاب ساختاری نیاز داریم، ادامه داد: براین اساس برنامه تحول بنیاد تدوین و طراحی شده و در این اصلاح ساختاری شاهد تحولات قابل توجهی خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: برای اینکه بتوانیم نظام جدید ساختاری را در کشور ارائه دهیم باید نهادهای انقلابی همانند بنیاد شهید با فرهنگ کار جهادی به الگویی موفق در نظام اداری تبدیل شود.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: در طول 40 سال گذشته، کمتر از 25 درصد قوانین حوزه تأمین مسکن حوزه ایثارگران اجرایی شده است و ما در این راستا تلاش می‌کنیم بنیاد را به سازمانی راهبردی تبدیل کرده و کارها را به جامعه هدف واگذار کنیم.

در ادامه این نشست تعدادی از نخبگان جامعه ایثارگری استان به بیان مطالبات خود پرداختند.

 

شناسه خبر 68390