شناسه خبر:68692
1402/2/16 10:42:58
رئیس قوه قضائیه در سفر به کردستان گفت:

اقتصاد مهم‌ترین موضوع امروز کشور است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس قوه قضائیه گفت: اگرچه مسئله فرهنگ و امنیت مهم است و باید باشد اما امروز اقتصاد مهم‌ترین موضوع در کشور است چرا که دشمن از این طریق دنبال ضربه زدن است.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز پنجشنبه در سفر به کردستان و در جمع قضات و کارکنان دادگستری این استان اظهار کرد: استان کردستان از جنبه مواهب الهی و طبیعی و هم انسان‌های فرهیخته، ادیب و باهنر مختصاتی دارد که آمیخته‌ای از زیبایی انسان‌ها و طبیعت است.
وی با ابراز اینکه مردم کردستان از ابتدای انقلاب تا به امروز دارای خدمات برجسته هم برای استان خود و هم کشور بوده‌اند گفت: دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب برای کردستان که برای دفاع از مرزها و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان این خطه مختصاتی داشت، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده بود اما با هوشیاری مردم و پیشمرگان کرد و شهدای مظلوم، این توطئه‌ها خنثی شد.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه با وجود تمام مشکلاتی که دشمن از ابتدای انقلاب ایجاد کرد و مواهب و ظرفیت‌های طبیعی که در کردستان وجود دارد به مردم این استان خدمت نشده است خاطرنشان کرد: دشمن اجازه نداد برخی زیرساخت‌ها در کردستان ایجاد شود که امروز استاندار با همدلی و همراهی برای رفع مشکلات استان تلاش می‌کند بنابراین باید این تلاش‌ها با سرعت مضاعف شود.
محسنی‌اژه‌ای از رشد تولید و توسعه، افزایش تولید و امنیت سرمایه‌گذاری به‌عنوان مهم‌ترین مسائل در کشور نام برد و گفت: این نکته‌ای است که ولی امر ما به آن اشاره می‌کنند و یک امر واقعی است.
به گفته وی، اگرچه مسئله فرهنگ و امنیت مهم است و باید باشد اما امروز اقتصاد مهم‌ترین موضوع در کشور است زیرا دشمن از این طریق به‌دنبال ضربه زدن است. باید تلاش کنیم با دید و افق باز، همه مسائل مربوط به معیشت مردم را حل کنیم و در استان کردستان موانع تولید رفع و از ظرفیت‌های آن استفاده شود.
وی با بیان اینکه کردستان دارای معادن بسیار گرانسنگ است که از این ظرفیت خوب استفاده نشده که با بهره‌گیری از آن، تحول قابل توجهی ایجاد خواهد شد افزود: هرچند وظیفه اصلی ما مسائلی نیست که مطرح کردیم، اما قوه قضائیه می‌تواند به این مسائل کمک کند.
رئیس قوه قضائیه خطاب به کارکنان و قضات دادگستری کردستان گفت: اگر امروز شما به کمک نیروهای ذی‌ربط امنیت را برقرار و احقاق حق کردید بسیار ارزشمند است. در حد توان تلاش کنید با فراهم کردن زمینه امنیت سرمایه‌گذاری، رشد تولید و توسعه اقتصادی نرخ بیکاری را کاهش دهید.
محسنی‌اژه‌ای گفت: مشکلات و گرفتاری‌های سازمانی نباید ما را از اصل ارزشی کار و رسالتی که داریم غافل کند و خدای ناکرده انگیزه و روحیه جهادی را در وجودمان تضعیف کند. قوه قضائیه در این دوره در راستای ایجاد تعامل و همدلی و نزدیک کردن نگاه‌ها به همدیگر بیشترین ارتباط و تعامل با مجلس و کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها را داشته است.
وی اذعان کرد: یکی از مسائل اصلی همه مردم و کارکنان دستگاه قضا نداشتن مسکن است و معتقدیم یک نهضت مسکن برای رفع این مشکل در دستگاه قضا راه‌اندازی شود.
رئیس قوه قضائیه همدلی را از مؤلفه‌های مهم در راستای رفع مشکلات بیان کرد و گفت: اگر رئیس‌کل دادگستری در هر استانی با مدیران و مسئولان مختلف در تعامل باشد، مشکلات رفع می‌شود.
اژه‌ای نحوه رفتار کارگزاران نظام با مردم را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: وظیفه یک چیز است، حسن رفتار و خلق مسئله بسیار مهم‌تر است چون وقتی حسن خلق و رفتار داشته باشیم خداوند در کارمان برکت می‌اندازد.
وی همچنین خطاب به قضات و کارکنان دادگستری کردستان تأکید کرد: از ظرفیت مردم برای صلح و سازش و رفع خصومت‌های مردم و گرفتاری‌های خانواده‌ها استفاده کنید.
رئیس قوه قضائیه همچنین در دیدار با اقشار مختلف مردم کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، گفت: کردستان مردم باصفا، رئوف و در عین حال رشید و سلحشور دارد و از اول انقلاب تاکنون فتنه‌ها را دفع کرده‌ و امید دشمنان را ناامید کرده‌اند که باید بیش از این‌ها قدر این مردم را بدانیم.
محسنی‌اژه‌ای عنوان کرد: ما هم معتقدیم اگر توانایی‌های دولت بیشتر از این بود و همه مدیریت خوبتری می‌کردیم وضعیت از این بهتر می‌شد، اما این دیگر نیازی به بودجه ندارد که هرکدام در مسئولیتی هم فکری کنیم و کارها را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: اگر همه کسانی که در شورای اداری شرکت می‌کنند همدل و هم فکر باشند و بگویند استان کردستان که این همه شهید داده و خانواده شهدای مظلوم داشته و توطئه‌ها را اینگونه خنثی و دشمنان را دفع کرده‌، سزاوار بهترین خدمات است و با همفکری تلاش کنند، بخش زیادی از مشکلات رفع خواهد شد.
وی عنوان کرد: اول باید مشکلات کردستان را در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره احصا کرد و اگر براساس اولویت‌بندی بخشی از مشکلات را دنبال کنیم به نتیجه مطلوب‌تر خواهیم رسید.
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه در کنار توجه به مشکلاتی که اولویت‌بندی شده نباید از دیگر مسائل و مشکلات موجود استان غافل شد عنوان کرد: در راستای رفع مشکلاتی که وجود دارد هر اختیاری که لازم باشد را به‌عنوان رئیس دستگاه قضا از همین الآن در حضور شما به رئیس کل دادگستری استان تفویض خواهیم کرد.
اژه‌ای با بیان اینکه برخی از مسائل را مصداقی پیگیری می‌کنیم و به ما انتقال دهید اگر در استان قابل حل است حل خواهد شد، اما اگر قابل حل نیست را به‌صورت کتبی اعلام کنید گفت: وجود اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها را قبول داریم و به‌صورت ویژه دنبال رفع آن هستیم.
وی با ابراز اینکه ما نیز بر این باور هستیم که برخی از پرونده‌ها باید خارج از نوبت رسیدگی شود چون اگر در وقت به آن رسیدگی نکنیم تأثیر لازم را ندارد گفت: ما باید تلاش کنیم برخی از پرونده‌هایی که مربوط به مسائل مهم کشور است سریع رسیدگی شود.

شناسه خبر 68692