شناسه خبر:69528
1402/3/6 10:41:24

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره امور منابع آب ساوه گفت: با اجرای قانون تعدیل برداشت از منابع آب‌های زیر زمینی در این شهرستان 20 میلیون متر مکعب صرفه جویی شد.

مجید امیرحسینی روز پنجشنبه اظهار کرد: اداره منابع آب شهرستان به منظور صرفه جویی در مصرف منابع آب زیرزمینی از مهر سال گذشته به دنبال اجرای قانون اصلاح و تعدیل پرونده‌های بهره برداری چاه‌های مجاز با توجه به شرایط منابع آب شهرستان است.
وی اضافه کرد: بر اساس این قانون باید میزان برداشت آب از منابع آبی زیرزمینی از چاه‌های کشاورزی در کل مناطق کشور از جمله شهرستان ساوه حدود 21 درصد کاهش داشته باشد تا فرصتی برای احیا منابع زیرزمینی ایجاد شود.
امیرحسینی یادآور شد: در حالت کلی این شهرستان دارای 887 حلقه چاه کشاورزی با پروانه بهره برداری سالانه حدود 240 میلیون متر مکعب است که با مشمولیت قانون تعدیل برای 50 درصد این چاه‌ها حدود 20 میلیون مترمکعب در برداشت آب از سفره‌های زیر زمینی صرفه جویی می‌شود.
وی گفت: در تلاش هستیم با تداوم اقدامات انجام شده طی یک برنامه عملیاتی در سال جاری بقیه چاه‌های دارای پروانه بهره برداری با کاربری کشاورزی نیز مشمول قانون تعدیل برداشت شوند.
وی بر تداوم همکاری بهره برداران چاه‌های مجاز در خصوص اجرای قانون تعدیل برداشت تاکید کرد یادآور شد:: با استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌توان این کاهش را جبران کرد.

شناسه خبر 69528