شناسه خبر:69562
1402/3/7 09:26:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی پروژه‌ای جهت احیای مناظر تاریخی شهر است، اظهار کرد: این پروژه با هدف حفظ قدمت و زیبایی بصری این معبر و همچنین ثبت جهانی هگمتانه از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است.

پیاده‌راه بوعلی یکی از پُرترددترین و قدیمی‌ترین معابر در شهر همدان است که طی سالیان اخیر تبدیل به مکانی گردشگرمحور و پیاده‌محور شده؛ این پیاده‌راه از سمتی به مقبره بوعلی‌سینا فیلسوف، دانشمند و پزشک ایرانی منتهی و از سمتی دیگر نیز به سایت‌موزه میدان امام خمینی (ره) که مرکز شهر همدان است، منتهی می‌شود؛ بنابراین نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های مرتبط جهت حفظ زیبایی و به‌روزرسانی است. حال با شروع پروژه جداره‌سازی خیابان بوعلی مصاحبه‌ای را با مرتضی حضرت‌زاده، مدیر منطقه یک شهرداری همدان در این خصوص ترتیب داده‌ایم که نتیجه را باهم می‌خوانیم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه شهر مجموعه‌ای از عوامل طبیعی، اجتماعی و محیط‌های ساخته‌شده توسط انسان است، گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین مسائلی که نظر طراحان شهری را به خود جلب می‌کند، لزوم ارتقای کیفیت بدنه‌های شهری در چارچوب مؤلفه‌های بصری و زیبایی‌شناختی است.

مرتضی حضرت‌زاده با اشاره به اینکه هر فرد پیاده بایستی از فضای شهری که در آن پیاده‌روی می‌کند لذت ببرد، عنوان کرد: متأسفانه طی سالیان متمادی شاهد فرسودن و از بین رفتن نماهای شهری در جای‌جای مختلف شهرها هستیم که این مهم در پیاده‌راه بوعلی می‌تواند باعث خسته شدن شهروندان و گردشگران از پیاده‌روی در این معبر مهم شود؛ بنابراین شهرداری منطقه یک پروژه‌ای را جهت جداره‌سازی این پیاده‌راه آغاز کرده است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی پروژه‌ای جهت احیای مناظر تاریخی شهر است، اظهار کرد: این پروژه با هدف حفظ قدمت و زیبایی بصری این معبر و همچنین ثبت جهانی هگمتانه از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده و تا انتهای سال پیمانکار موظف است پروژه را به اتمام برساند که اعتباری 31 میلیارد ریالی جهت اجرای این پروژه درنظر گرفته شده است و شامل جداره‌سازی کامل پیاده‌راه بوعلی از میدان امام خمینی (ره) تا کوچه ذوالریاستین به همراه تعمیر و بازسازی ساختمان‌ها و پنجره‌های قدیمی است.

وی در انتها از تمامی کسبه پیاده‌راه بوعلی و شهروندانی که در اجرای این پروژه شهرداری منطقه یک را همراهی می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و افزود: امیدواریم با اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه بتوانیم فازهای بعدی آن را آغاز کنیم.

شناسه خبر 69562