شناسه خبر:69666
1402/3/9 09:45:09
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اعلام کرد:

اجرایی شدن سند تحول و تعالی دانشگاه با نگاه ویژه به پژوهش در استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: تمامی فعالیت‌ها در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان باید مبتنی بر سند تحول و تعالی شود و درواقع این سند، چراغ راه مسیر حرکت روبه‌جلو تمام مدیران دانشگاه است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، محمدعظیم خدایاری در جلسه شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان که به میزبانی واحد ملایر و با حضور رؤسای واحدهای ملایر، تویسرکان و اسدآباد، رئیس شورای تخصصی پژوهشی استان و همراهی مدیران حوزه پژوهش و فناوری در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: نگاه امروز به دانشگاه آزاد اسلامی دیگر صرفاً آموزشی نیست و ما دانشگاه را یک سازمان حل مسئله می‌دانیم که با کمک اساتید مجرب به حل مسائل مختلف استان همدان می‌پردازد و به این منظور پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری متناسب با مشکلات استان در طرح پایش، سامان‌دهی می‌شوند.
خدایاری با اشاره به طرح پویش، اظهار کرد: در این طرح دانشجویان هم‌زمان با تحصیل، دو یا سه روز در هفته را در یکی از شرکت‌های متقاضی مشغول به‌ کار می‌شوند و دستمزد آن‌ها توسط شرکت به‌ حساب دانشگاه واریز شده و به‌عنوان شهریه دانشجو لحاظ می‌شود. دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح تجربه مفید در محیط کاری را کسب کرده و پس از فارغ‌التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار می‌شوند.
وی افزود: با نگاه به‌ ویژگی‌های دانشگاه نسل سوم و ایجاد ارزش‌افزوده دانش و پژوهش، مأموریت حوزه معاونت پژوهشی می‌تواند با پایبندی به دستورالعمل‌ها در دو بخش کلی توسعه بنیادی فعالیت‌های پژوهشی و برنامه‌ها و طرح‌های درآمدزایی به‌عنوان پرچم‌دار در این بخش، مورد توجه قرار گیرد.
دبیر هیئت‌امنایی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در پایان ضمن تبریک مجدد به ستار ابراهیمی جهت تصدی سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، تصریح کرد: امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با توجه به ظرفیت‌های شهرستان، خوش بدرخشد.
رئیس شورای تخصصی پژوهشی استان و معاون پژوهش و فناوری واحد همدان نیز در این نشست ضمن تشکر از میزبانی واحد ملایر، اظهار کرد: امروز دانشگاه‌ها با فعالیت‌های معمول خود راه به جایی نخواهند برد؛ به‌ویژه در دانشگاهی که داعیه حضور در متن جامعه، حل مسائل، آینده‌نگری، مزیت‌محوری و توجه به نسل جوان را دارد.
سیدمعین نظری افزود: یکی از کارکردهای منحصربه‌فرد نظام پایش آزاد برای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شبکه انسانی، شناخت و رصد فعالیت‌های پژوهشی انجام‌شده در همه واحدهای دانشگاهی و در موضوعات مختلف است.
رئیس دبیرخانه علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: ظرفیت استان همدان به‌ویژه شهرستان ملایر باید در زمینه توسعه صنایع تبدیلی در نظام پایش دیده شود.
در ادامه این نشست بر مباحثی همچون مشارکت اعضای هیئت‌علمی واحدها در ارتقای کیفی و کمی تولیدات علمی و تکمیل سامانه علم‌سنجی تأکید شد.
در پایان این جلسه کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های پژوهش و تولید علم، ارتباط با صنعت، مرکز رشد، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دبیرخانه پایش آزاد و مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با هدف بررسی موارد جاری، تشکیل شد.

شناسه خبر 69666