شناسه خبر:69835
1402/3/16 09:34:00

سپهرغرب، گروه خبر: مردم دیار الوند در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی با راه اندازی دسته‌های عزاداری در سراسر استان، به سوگ نشستند.

هیئت‌های عزاداری با حضور گسترده مردم همدان در نقاط مختلف استان برپا شد.
مردم شهر همدان نیز با راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری از سمت میدان آرامگاه بوعلی سینا. پیاده‌راه بوعلی‌سینا تا پیاده‌راه امام‌خمینی(ره)، عزاداری کردند.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی نماینده ولی فقیه در استان و علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان نیز به همراه برخی از مسئولان استانی در هیئت‌های عزاداری بسیجیان شرکت کردند.
هر ساله هیئت عزاداری بسیجیان شهر همدان به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) از کانون بسیج این شهر تا مسجد جامع، به عزاداری برای آن امام راحل می‌پردازند که امسال نیز همچون سنوات گذشته آیت‌الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان به همراه جمع کثیری از بسیجیان، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی و مردم شهر همدان در این آیین شرکت کردند.
گفتنی است، هزار و 800 زائر از همدان برای شرکت در آیین گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به مرقد مطهر امام راحل اعزام شده‌اند.
این تعداد زائر در قالب پنج کاروان و 80 دستگاه اتوبوس از شهرستان همدان به مرقد امام خمینی (ره) اعزام شدند.
همچنین در ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) در اقصی نقاط شهرستان همدان، بخش‌ها و روستاها نیز برنامه‌های مختلفی توسط گروه‌های مردمی در حال برگزاری است.
به گفته مسئول کمیته اعزام ستاد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در همدان، سهمیه این استان برای اعزام به مرقد مطهر امام راحل با سه برابر افزایش به 6 هزار نفر رسیده است.

شناسه خبر 69835