شناسه خبر:69953
1402/3/18 09:49:17

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی تونل قطار شهری از حدفاصل میدان آزادی به میدان فردوسی با سرعت و قدرت بیشتری تداوم می‌یابد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست بررسی وضعیت پروژه قطار شهری کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار و شهردار کرمانشاه، مدیرکل دفتر شهری و اعضای شورای شهر برگزار شد؛ به اهمیت تصمیمات مدیریتی اشاره کرد و گفت: یک تصمیم تنها برای نسل امروز نیست و باید با دوراندیشی و آینده‌نگری به رعایت حقوق شهروندی نسل فردا هم اندیشید.
وی به انتقادات بسیاری که به چگونگی اجرای پروژه قطار شهری وجود دارد، اشاره کرد و افزود: ما وارث وضعیت فعلی هستیم و امکان بازنگری و اجرای یک طرح جدید هم میسر نیست.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: خوشبختانه همه در مورد اجرای بخش زیرزمینی قطار شهری اجماع دارند و عملیات اجرایی این بخش باید با شتاب بیشتری پیش برود و مردم پس از سال‌ها انتظار، نتیجه عملی این هزینه‌ها را مشاهده کنند.
وی، از عزم جدی مدیریت ارشد استان برای فعال کردن فاز 2 پروژه قطار شهری کرمانشاه خبر داد و گفت: تمام توان خود را برای وصول طلب‌های شهرداری از ادارات دولتی و تامین مالی پروژه‌ به کار خواهیم گرفت.
صحرایی در ادامه از تشکیل کارگروه استانی پروژه قطار شهری خبر داد و گفت: این کارگروه برای چگونگی حل مشکلات پروژه و راه‌های تامین مالی آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی 200 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و اگر فعال شود این میزان به 1500 نفر می‌رسد و برای جوانان بیشتری اشتغال ایجاد می‌شود.
در این نشست 2 ساعته که پس از بازدید میدانی از فاز 2 پروژه قطار شهری برگزار شد؛ مشکلات این پروژه با حضور مدیرکل دفتر شهری، شهردار کرمانشاه، اعضای شورای شهر، مدیر قطار شهری و پیمانکار پروژه بررسی شد.

شناسه خبر 69953