شناسه خبر:70088
1402/3/22 08:39:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: واکسن مننژیت بیش از هزار و 300 نفر از حجاج استان توسط معاونت درمان این جمعیت انجام شد.

پیام جلالی روز یکشنبه اظهار کرد: نیروهای حوزه معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان واکسن مننژیت این حجاج را در خردادماه سال جاری تزریق کردند.
وی افزود: معاینات حجاج برای اعزام به حج 1402 در 2 بخش انجام شد که بخش اول معاینات حجاج در فروردین ماه سال جاری صورت گرفت و در بخش دوم در شهرستان‌های سنندج، بیجار، سقز، بانه، مریوان و دهگلان واکسیناسیون صورت گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: زائران برای تزریق واکسن و دریافت کارت باید به مراکز بهداشتی و هلال احمر استان مراجعه کنند و حداکثر زمان برای تزریق واکسن 10 روز قبل از اعزام کاروان آن‌ها است و با توجه به اینکه ممکن است کاروان‌های جدیدی اضافه شوند ممکن است این آمار در روزهای آتی دچار تغییر شود.
جلالی یادآور شد: افرادی که امسال برای سفر به خانه خدا مشرف می‌شوند باید دو نوع واکسن، شامل کرونا و مننژیت تزریق کنند که واکسن کرونا در مراکز بهداشت استان و واکسن مننژیت توسط جمعیت هلال احمر تزریق می‌شود و از تمامی حجاج بیت‌الحرام تقاضا می‌شود تا با هدف مراقبت از سلامت خود، واکسن مننژیت را دریافت کنند.

شناسه خبر 70088