شناسه خبر:70093
1402/3/22 08:46:49

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 148 پروژه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

پیمان اسکندری روز یکشنبه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی به همه کشاورزان و فعالان و دلسوزان این عرصه اظهار کرد: برای به بهره‌برداری رساندن این تعداد پروژه افزون بر 402 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
وی اضافه کرد: هشت پروژه در بخش بهبود تولیدات دامی، 26 پروژه در بخش بهبود تولیدات گیاهی، هشت پروژه در امور شیلات و ابزیان، دو پروژه در بخش توسعه مدیریت و منابع، دو پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری و یک پروژه هم در بخش تعاون روستایی در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: بیشترین پروژه قابل افتتاح در این هفته مربوط به بخش آب و خاک استان با 72 پروژه با سرمایه‌گذاری افزون بر 20 میلیارد تومان و تثبیت اشتغال 243 نفر است.
اسکندری یادآور شد: در بخش صنایع تبدیلی و غذایی هم 29 پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از 286 میلیارد تومان در این هفته افتتاح می‌شود.
وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی استان را کشاورزی خواند و بیان کرد: هر سال در مناسبت‌های مختلف ازجمله دهه فجر، هفته دولت و جهاد کشاورزی چندین پروژه کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: تعداد زیادی پروژه کشاورزی دارای جواز تاسیس و در حال اجرا در استان داریم که از آن‌ها هم از لحاظ تأمین تسهیلات و هم مشاوره از سوی کارشناسان به طور ویژه حمایت می‌کنیم تا به سرعت عملیات اجرایی آن‌ها هم به اتمام برسد.
اسکندری از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان دعوت کرد و گفت: کردستان در زمینه‌های مختلف کشاورزی دارای ظرفیت است و می‌توان در زیربخش‌های گوناگون آن پروژه‌هایی با توجیه اقتصادی تعریف و اجرایی کرد.

شناسه خبر 70093