شناسه خبر:70127
1402/3/23 12:44:13

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان آماده‌سازی مقدمات ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان را بسیار مهم دانست و گفت: در این راستا به کمک رسانه‌ها نیازمندیم و ضروری است به‌عنوان بازوی کمکی مسئولین در این رویداد مهم باشند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمود مسگریان در صحن شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت ثبت جهانی هگمتانه و تأثیر آن در رونق صنعت گردشگری، افزود: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی و تبیین اثرات ثبت جهانی هگمتانه برای مردم، نقش مؤثری را در تحقق این رویداد مهم ایفا کنند.
این مقام مسئول با تأکید بر لزوم انعقاد هرچه سریع‌تر قراردادهای عمرانی با توجه به فصل کاری کوتاه به‌منظور به سرانجام رسیدن پروژه‌ها، اظهار کرد: درخواست داریم شهردار درخصوص به ثمر رسیدن پروژه‌ها و وضعیت پُل‌های عابر پیاده گزارشی به شورا ارائه دهد.
وی با بیان اینکه در آستانه ثبت جهانی هگمتانه هستیم، گفت: باید مقدمات کار با جدیت دنبال شده و امید می‌رود که ثبت جهانی محقق شود.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در بحث ثبت جهانی نقصان بحث رسانه‌ای مشهود است که به‌منظور رفع این مسئله نیاز به همکاری بیشتر روابط عمومی شورا با کمیسیون گردشگری و فعالیت بیشتر روابط عمومی شهرداری و میراث فرهنگی و اطلاع‌رسانی به مردم در این خصوص است.
مسگریان در بخش دیگری با اشاره به وضعیت پُل‌های عابر پیاده سطح شهر، یادآور شد: با توجه به نصب پُل‌های عابر پیاده در مناطق پُرتردد شهر، پیگیری جدی به‌منظور راه‌اندازی آسانسور و پله برقی پُل‌ها جهت افزایش رضایتمندی شهروندان، ضروری است.

شناسه خبر 70127