شناسه خبر:70406
1402/3/29 08:49:05

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با اشاره به اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری ایلام با یک هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح و راه‌اندازی است، گفت: بر تبیین اقدامات دولت در بخش‌های مختلف استان برای مردم تأکید کرد.

حسن بهرام‌نیا بعد از بازدید از شهرک هجرت واقع در شهر ایلام، در جمع نمازگزاران این منطقه، اظهار کرد: دولت سیزدهم با گذشت دو سال از آغاز به‌کار خود بسیاری از چالش‌های کشور در حوزه‌های مختلف را حل کرده است.
وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با دیپلماسی لازم در منطقه، روابط با بسیاری از کشورهای همسایه را فعال کرده است، افزود: دولت در شرایطی سر کار آمد که نه‌تنها خزانه کشور خالی بود؛ بلکه با کسری بودجه شدید نیز مواجه بودیم.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه قبل از دولت سیزدهم با چالش مسکن مواجه بودیم، افزود: الان در کشور طرح نهضت ملی مسکن شکل گرفته و در همین استان ایلام قرار است 32 هزار واحد مسکونی ساخته شود.
وی گفت: دولت سیزدهم از بسیاری از چالش‌های کشور در بخش کرونا، فروش نفت، روابط خارجی عبور کرده است، امروزه بسترهای فسادزا در کشور از بین رفته، امضاهای طلایی دیگر وجود ندارد و تمام هدف و تلاش دولت خدمات‌رسانی به مردم و عبور از مشکلات است.
استاندار ایلام اضافه کرد: مسئولان استانی برای به مسئله تبیین عملکردهای دولت و امیدآفرینی بپردازند، هرچند مردم ما قدرشناس هستند ولی نیاز این دستاوردها برای مردم اطلاع‌رسانی شود.
**اقدامات دولت سیزدهم در استان ایلام
بهرام‌نیا با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در استان ایلام، افزود: سال گذشته 20 کیلومتر بزرگراه در استان ایجاد شد، زائران عتبات عالیات برای رفتن به مرز مهران از جاده چهارخطه تردد کردند، تصادفات رانندگی در استان نیز 50 درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: فاز نخست سامانه گرمسیری با یک هزار و 700 میلیارد تومان آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور است، در فاز اول بیش از دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی می‌شوند.
وی گفت: در مجموع برای این طرح بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه شده و سال آینده با فاز دوم بیش از 10 هزار هکتار دیگر از ارضی کشاورزی جنوب استان تحت پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.
استاندار ایلام بیان کرد: پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز بعد از 40 سال وارد استان شد، 240 میلیارد تومان سهم آلایندگی به استان پرداخت و در اختیار شهرداری‌های استان قرار گرفت.
بهرام‌نیا با اشاره به اینکه بعد از گذشت 33 سال مشکل قطعه بندی یک هزار و 362 قطعه زمین در دهلران حل شد، الآن قرار است در شهرستان‌های مهران و دهلران مسکن ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود.
وی تصریح کرد: نزدیک به 18 هزار شغل در استان طی یک سال اخیر ایجاد شده، این آمار شامل افرادی است که تسهیلات برای ایجاد شغل دریافت کردند و طرح‌های بزرگ تولیدی و نفت و گاز استان مثل آن جی ال، مخازن گاز، توسعه پالایشگاه گاز و پتروشیمی دهلران است.

شناسه خبر 70406