شناسه خبر:70656
1402/4/4 09:21:21

سپهرغرب، گروه تیک: تهیه‌کننده یک برنامه «گذر بازار» که این روزها به سبک طنز از رادیو پخش می‌شود، معتقد است: مشکلات اقتصادی به‌ویژه در شرایط کنونی باید با ظرافت خاصی بیان شود و تغییرات رفتاری با تحکم تاثیر چندانی نخواهد گذاشت؛ از این‌رو با حضور یک شخصیت طناز در برنامه با اظهارنظرهای غلط و درست سعی در تلنگر به ذهن مخاطبان داریم.

لیلا یگانه، تهیه‌کننده برنامه «گذر بازار» که یک مجله عصرگاهی از رادیو اقتصاد است، درباره ساختار طنز در برنامه‌هایی با موضوع روز اقتصاد، به ایسنا گفت: برنامه «گذر بازار» یک برنامه طنز عصرگاهی است که در نظر دارد رفتارهای اقتصادی و سبک زندگی را قوی و برخی از رفتارهای غلط اقتصادی را تصحیح کند و به عبارتی به لایه‌های فرهنگی تر و اجتماعی تر جامعه می‌پردازد.
وی افزود: با توجه به رویکرد اقتصادی شبکه، بیشترین تمرکز برنامه در مورد مباحث اقتصادی جامعه است که از حضور یک شخصیت طنز در کنار مجری استفاده می‌کنیم که گاهی تعامل این دو نفر آسیب‌های رفتارهای غلط اقتصادی را برای شنوندگان بازگو می‌کند. مشکلات اقتصادی به خصوص در شرایط کنونی باید با ظرافت خاصی بیان شود و تغییرات رفتاری با تحکم تاثیر چندانی نخواهد گذاشت. از این رو شخصیت طنز برنامه با اظهارنظرهای غلط و درست سعی در تلنگر به ذهن مخاطبان دارد.
یگانه با اشاره به آیتم «ایران بانو» در این برنامه توضیح داد: در این آیتم با یکی از بانوان کارآفرین و تاثیرگذار گفتگو می‌کنیم و راه‌های رسیدن به موفقیت آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. هدف از پخش این آیتم ارزش‌گذاری به فعالیت‌های زنان و معرفی آنان به عنوان الگوی جامعه است.
وی درباره آیتم «دانای کل» نیز توضیح داد: در این بخش اخبار اقتصادی روز به صورت یک طنز نمایشی کوتاه بیان می‌شود و شخصیت نمایش به نام دانای کل با دخالت‌های بی مورد مسائل اقتصادی را به غلط‌ترین شیوه ممکن کارشناسی می‌کند که با گفتار مجری برنامه و در انتها با حضور کارشناس برنامه بحث به شیوه درست جمع بندی می‌شود.
تهیه‌کننده برنامه «گذر بازار» از یک آیتم مسابقه نیز در این برنامه خبر داد و گفت: ما در قالب مسابقه سوالی را برای مخاطبان طراحی می‌کنیم که مرتبط به رتبه ایران در دستاوردهای مختلف است که در انتهای برنامه ضمن معرفی برنده به درخواست شرکت‌کننده ترانه مورد علاقه او را به عنوان جایزه پخش می‌کنیم و هدف از طراحی این مسابقه ارتقای سطح اطلاعات مردم نسبت به پیشرفت‌های کشور است.
یگانه درباره‌ نقش موسیقی در مفرح کردن برنامه‌های عصرگاهی گفت: برنامه به تناسب رویکردش با یک موسیقی پاپ شاد شروع می‌شود ولی چون مدت برنامه زیاد است برای رنگ‌بندی برنامه و تناسب در افت و خیز ریتم، از موسیقی‌های سنتی و محلی نیز بهره می‌گیریم تا به عبارتی تنفس به ذهن شنونده بدهیم.
برنامه «گذر بازار» به تهیه‌کنندگی لیلا یگانه و گویندگی فاطمه نیرومند شنبه تا چهار شنبه از ساعت 17 تا 19 پخش می‌شود.

شناسه خبر 70656