شناسه خبر:70725
1402/4/6 08:32:21

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 270 هزار تُن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

سیدمجتبی حسینی پیش از ظهر روز گذشته در کارگروه گندم آرد و نان که با موضوع خرید تضمینی گندم به ریاست وی و با حضور اعضای کارگروه برگزار شد، در رابطه با آغاز فرآیند تحویل‌گیری گندم از کشاورزان بحث کرد که جلسه مصوباتی را هم به دنبال داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در این جلسه اظهار کرد: به‌منظور تحویل‌گیری گندم از کشاورزان، مراکز آمادگی لازم را برای خرید داشته باشند.
حسینی با بیان اینکه تمام مراکز باید ازنظر بهداشتی عاری از هرگونه مشکلی باشند تا برای گندم‌های ذخیره‌شده هیچگونه مشکلی به‌وجود نیاید، گفت: با توجه به اینکه در برخی از مناطق استان گندم‌های با کیفیت تولید می‌شود، باید به‌منظور اختلاط و تأمین آرد کیفی، پلیس راهور نسبت به جلوگیری از خروج گندم از استان اقدام کند.
وی از پیش‌بینی خرید بیش از 270 هزار تُن گندم از کشاورزان استان طی امسال خبر داد و افزود: درحال حاضر 55 مرکز در سطح استان با ظرفیت بیش از 800 هزار تُن آماده تحویل‌گیری گندم از کشاورزان هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان یادآور شد: در تمام مراکز عوامل دولتی به‌منظور حمایت از کشاورزان و نیز جلوگیری از تضییع حقوق دولت، مستقر شده‌اند که طی هفته گذشته دوره‌های آموزشی به این منظور برگزار شده است.
وی بیان کرد: مسئولان کنترل کیفیت نیز در تمام مراکز مستقر هستند تا با گرفتن نمونه از تمام محمولات گندم‌های خریداری‌شده در مرکز، آن‌ها را به‌لحاظ کیفی رصد کنند.

شناسه خبر 70725