شناسه خبر:70918
1402/4/12 08:54:08

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه امسال سال ارزشمندی برای استان و شهر همدان است، گفت: به‌واسطه برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان، عطر شهدا در همدان می‌پیچد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمود مسگریان در بازدید از ستاد دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان با بیان اینکه امید است به‌واسطه اقدامات و برنامه‌های مؤثر انجام‌شده شاهد آثار برگزاری این کنگره در همدان باشیم، اظهار کرد: اقدامات خوبی تاکنون در راستای برگزاری کنگره انجام شده است.
وی حضور در بیت شهدا و دیدار با خانواده‌های شهیدان را یکی از اقدامات مؤثر در این راستا برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدارهای مختلف با اقشار و در دیدار اخیر نیز به این مهم تأکید داشته‌اند که صبر و استقامت خانواده شهدا از عوامل مؤثر در پیروزی‌ها بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه امسال سال ارزشمندی برای استان و شهر همدان است، بیان کرد: به‌واسطه برگزاری این کنگره عطر شهدا در همدان می‌پیچد و مردم این بوی خوش را استشمام خواهند کرد.
مسگریان با بیان اینکه شهدا ذخیره‌هایی هستند که باید قدر آن‌ها را بدانیم، افزود: برنامه‌های ستاد دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان مورد توجه اعضای شورا است و در حد توان به برگزاری این برنامه کمک خواهیم کرد.
   نظری: در معرفی شهدا نگاه فراجناحی حاکم باشد
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ایثار و ازخودگذشتگی شهدا، تصریح کرد: باید تمام هم‌وغم ما معرفی درست شهدا باشد.
علی‌اکبر نظری با بیان اینکه علما با غلو مبارزه کردند، ادامه داد: نباید اجازه دهیم در بحث معرفی شهدا غلو شکل بگیرد.
وی خواستار پرداختن به شهیدان شد و خاطرنشان کرد: برخی شهدا مظلوم و ناشناخته هستند که می‌بایست در برگزاری این دوره کنگره به این مهم توجه شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: باید وسعت دید در بحث کنگره ملی هشت هزار شهید استان بیشتر شده و زوایای موارد مختلف را بیان کنیم.
نظری با بیان اینکه شهدا به ما و جامعه عزت دادند، اظهار کرد: لازم است افکار و منش شهدا را تبیین کرده و آن‌ها را به جامعه عرضه کنیم.
   رضایی: بستر اجتماعی موجود از مسائل مهم در دومین کنگره شهدا است
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به حجم بالای اقدامات انجام‌شده در راستای آماده‌سازی و برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان در ستاد این کنگره طی طول سال گذشته، گفت: اقدامات خوبی نیز به‌واسطه برنامه‌های پیش‌بینی‌شده انجام شده و حجم کار بسیار گسترده بوده است.
علی رضایی بستر اجتماعی را یکی از مسائل مهم در دومین کنگره برشمرد و بیان کرد: بستر اجتماعی موجود در این کنگره بسیار متفاوت از کنگره نخست است که می‌توان با نگاه متفاوت این بستر را متحول و اثرگذار کرد.
وی با تشکر از اهتمام شهردار و رئیس سازمان فرهنگی شهرداری در کمک به برگزاری این کنگره، افزود: مدیریت شهری به‌جد و با تمام توان در برگزاری کنگره پای کار خواهد بود و هر کجا بحث ایثار و شهادت باشد با حداکثر توان و اختصاص اعتبار، اقدام می‌کنیم.
   سردار فرجی: دومین کنگره 8 هزار شهید استان همدان امسال برگزار می‌شود
دبیر دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان نیز با اشاره به دو برنامه محوری پیش‌بینی‌شده در این کنگره، تصریح کرد: فصل شیدایی و برگزاری اجلاسیه دو برنامه مذکور به این مناسبت است.
سردار مهدی فرجی با اشاره به سرکشی از خانواده شهدا به‌عنوان یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای کنگره، یادآور شد: این مهم طبق برنامه از سوم خردادماه آغاز شده و طی هفته حداقل 10 خانواده شهید مورد سرکشی قرار می‌گیرند.
وی فصل شیدایی را دومین برنامه محوری برشمرد و خاطرنشان کرد: اقدامات آماده‌سازی برگزاری این برنامه از 25 روز پیش آغاز و پیش‌بینی شده است این مجموعه نمایشی از 12 مردادماه به مدت 15 تا 20 شب (هر شب برای هفت تا 10 هزار نفر) اجرا شود.
دبیر دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: اجلاسیه نیز 16 مهرماه و با پیش‌بینی اجرای برنامه به مدت چهار شب برگزار خواهد شد.
سردار فرجی دیدار با رهبر معظم انقلاب را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برشمرد و بیان کرد: این دیدار به‌منظور ارائه گزارش از اقدامات انجام‌شده کنگره و معرفی استان خواهد بود.
وی با بیان اینکه اقدامات خدماتی بزرگی نیز در راستای برگزاری کنگره پیش‌بینی شده است، افزود: تأمین جهیزیه نوعروسان، آب‌رسانی به روستاها، تأمین مسکن و کاشت نهال ازجمله این اقدامات است که برخی از موارد مذکور انجام شده و تعدادی نیز در دست انجام است.

شناسه خبر 70918