شناسه خبر:70923
1402/4/12 09:00:35
رئیس کمیته امداد شهرستان شازند خبر داد؛

تحویل 21 واحد مسکن مددجویی شازند در هفته دولت

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیته امداد شهرستان شازند گفت: 21 واحد مسکن مددجویی در شهر شازند در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده و تحویل مددجویان می‌شود.

در راستای معرفی سوژه‌های امیدآفرین در حوزه اشتغال تور رسانه‌ای به مناسبت دهه امامت و کرامت برگزار شد و اصحاب رسانه استان مرکزی از روند ساخت 21 واحد مسکونی مددجویی در شهرستان شازند، طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی، مرکز نیکوکاری امام حسین (ع) در امامزاده سهل ابن علی شهر آستانه بازدید کردند.
در این بازدید علی قاسمی رئیس کمیته امداد شهرستان شازند با اشاره به رسالت‌های کمیته امداد در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: شهرستان شازند به جز سربند و توره بالغ بر 60 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 3 هزار و 500 خانواده با جمعیت 6500 نفری تحت حمایت کمیته امداد هستند.
وی تأکید کرد: توانمندسازی مددجویان، ایجاد درآمد باثبات و حفظ کرامت افراد توصیه‌های مقام معظم رهبری به کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) است و تمام فعالیت‌های این نهاد انقلابی بر پایه این سه اصل اساسی برنامه‌ریزی و پیگیری می‌شود.
رئیس کمیته امداد شهرستان شازند افزود: ایجاد اشتغال، ساخت و مرمت مسکن و تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بین محرومان از راهبردهای توانمندسازی این نهاد حمایتی است که ثمردهی آن‌ها افزایش رضایتمندی خیران و مددجویان را به دنبال داشته است.
حمایت از اشتغال خرد در اولویت است
وی حمایت از اشتغال خرد و توانمندی مردم و جامعه را اولویت اصلی کمیته امداد در شهرستان شازند خواند و افزود: در این راستا اقدامات مهم و قابل توجهی در سطح شهرستان انجام شده و برای توانمند سازی خانواده‌ها دو اولویت مسکن و اشتغال و درآمد پایدار در دستور کار قرار گرفته که سعی داریم همه خانواده‌های تحت پوشش به جز سالمندان و بیماران که مادام العمر تحت پوشش کمیته امداد هستند توانمند کنیم.
قاسمی ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد مردم محوری است که با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس کلیه امور با مشارکت مردم رقم می‌خورد و اعتماد عمومی مردم به نظام اسلامی که یکی از سرمایه‌های مهم کشور است توانسته کمیته امداد را در انجام مأموریت‌ها موفق کند.
وی با اشاره به اقدامات در حوزه اشتغال بیان کرد: در سال گذشته 32 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به 365 خانواده پرداخت شد و در سطح شهرستان شازند تعداد 390 نفر از خانواده‌ها ایتام و محسنین هستند که در سال گذشته خیرین و حامیان اکرام و ایتام به صورت مستقیم 4.5 میلیارد تومان به این خانواده‌ها کمک کردند.
رئیس کمیته امداد شهرستان شازند افزود: ماهانه به 3 هزار و 500 خانواده تحت حمایت کمیته امداد شهرستان 3.5 میلیارد تومان به عنوان کمک‌هزینه به صورت متمرکز واریز می‌شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته 35 واحد مسکونی مددجویی با کمک کمیته امداد، خیرین و بنیاد مسکن به بهره‌برداری رسید و به جامعه هدف واگذار شد؛ در سال جاری نیز 21 واحد مسکن مددجویی در شهر شازند در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و تحویل مددجویان خواهد شد.
قاسمی اضافه کرد: این 21 واحد مسکونی مددجویی در 7 بلوک و هر بلوک با 180 مترمربع در سه طبقه به متراژ هر واحد 77 متر مربع در مرحله نازک کاری است و بیش از 90 درصد پیشرفت داشته و تاکنون برای این تعداد واحد 12 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: برای این واحدها به ازای هر خانواده 107 میلیون تومان کمک بلاعوض و پرداخت 50 میلیون وام قرض الحسنه توسط کمیته امداد صورت گرفته است؛ همچنین حدود 30 میلیون تومان کمک بلاعوض توسط بنیاد مسکن، 50 میلیون تومان وام و 100 میلیون تومان نیز آورده خود مددجویان است
رئیس کمیته امداد شهرستان شازند با بیان اینکه راه و شهرسازی نیز در این مسیر کمک حال مددجویان بوده و 1260 متر مربع زمین رایگان در اختیار کمیته قرار داده، گفت: شهرداری نیز عملیات خاکبرداری و تسطیح را به صورت رایگان انجام داده است.
وی با اشاره به هدف‌گذاری تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری بیان کرد: پیش‌بینی شده در سال 1402 بالغ بر 50 میلیارد تومان وام بدون بهره در اختیار 500 خانواده تحت حمایت قرار گیرد.
قاسمی افزود: همچنین در سال جاری پیش‌بینی شده برای 70 نوعروس با کمک‌های بلاعوض جهیزیه تهیه شود که شامل اقلام اساسی از جمله، یخچال، تلویزیون، بخاری، جاروبرقی و ماشین لباسشویی است؛ در سال گذشته 65 فقره جهیزیه به ارزش هر سری 35 میلیون تومان به مددجویان اختصاص یافت.

شناسه خبر 70923