شناسه خبر:71229
1402/4/19 09:12:39

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی با بیان اینکه 138 طرح سلامت‌محور در این استان در حال اجرا است، گفت: بیمارستان جدید خمین با 100 درصد پیشرفت فیزیکی، آماده بهره‌برداری است.

«فرزاد مخلص الائمه» روز یکشنبه در نشست خیرین و گروه‌های مرجع مردمی خمین، ادامه داد: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) و بیمارستان مدرن زنان و زایمان اراک نیز به مراحل پایانی رسیده و به زودی به مردم استان اهدا می‌شود.
وی بیان کرد: بخش تخصصی زنان بیمارستان فوق تخصصی سینا شهر آشتیان هم به مراحل پایانی نزدیک می‌شود و برخلاف طرح‌های بهداشت و درمان استان، از زمان اجرا جلوتر است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: فرآیند تکمیلی بیمارستان 120 تخت‌خوابی شهرستان شازند نیز سرعت چشمگیری دارد و از تمام ظرفیت‌ها برای تکمیل این طرح درمانی استفاده می‌شود.
مخلص‌الائمه تاکید کرد: با تکمیل این طرح‌های درمانی، شبکه بزرگی از حوزه سلامت و بهداشت و درمان در استان مرکزی شکل می‌گیرد.
استاندار مرکزی با بیان اینکه تمامی این طرح‌ها درمانی برای ارایه خدمات هرچه بهتر به مراجعان، نیازمند خون هستند، بیان کرد: با توجه به اینکه این استان دارای رتبه سوم تردد در جاده‌ها است و از طرفی حوادث رانندگی نیز در این جاده‌ها رخ می‌دهد، نیاز مبرمی به خون و فرآورده‌های خونی وجود دارد که باید زیرساخت‌های تامین آن مورد توجه قرار گیرد.
مخلص الائمه گفت: 38 هزار اهدای خون پارسال در استان مرکزی به ثبت رسید و با تکمیل پایگاه انتقال خون خمین، ظرفیت بیشتری برای اهدای خون در استان ایجاد می‌شود.
وی یادآور شد: از 13 اسفندماه سال گذشته، انتقال خون استان مرکزی با همت خیرین پشتوانه محکمی پیدا کرد و وارد حوزه جدیدی شد.
استاندار مرکزی با اشاره به حضور کمرنگ جوانان در اهدای خون، گفت: موج اهدای خون در بین جوانان و بانوان برای تامین نیازهای استان و کشور باید از طریق رسانه ایجاد شود.

شناسه خبر 71229