شناسه خبر:71607
1402/4/28 09:13:01

سپهرغرب، گروه خبر: 40 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بالاتر با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه تحویل داده شد.

آئین واگذاری 14هزارمین واحد مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول با حضور استاندار کرمانشاه، رئیس بنیاد مستضعفان کشور، رئیس بنیاد مسکن کشور و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.
ساخت این مجموعه 14 هزار واحدی در قالب یک تفاهم‌نامه مشترک با همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، راه و شهرسازی و انجمن خیرین کشور انجام و به خانوارهای هدف واگذار شده است.
در برنامه روز گذشته مجموعه 40 واحدی باقی‌مانده از شهرک فدک کرمانشاه به بهره‌برداری رسید که 14 هزارمین واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول محسوب می‌شود.
پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار کرد: 40 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بالاتر امروز تحویل داده شد.
وی ادامه داد: کار ساخت این 40 واحد در کرمانشاه طی دو سال گذشته آغاز و امروز تحویل داده شد، این منازل بدلیل اینکه برای جامعه معلولان است مناسب‌سازی و طراحی خاصی خود را دارد که کار ساخت با مشکلاتی همراه است.
رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: هم‌افزایی بسیار خوبی در سطح ملی برای ایجاد مسکن برای این خانواده‌ها ایجاد شده، در کنار سازمان بهزیستی با همکاری دولت، بنیاد مسکن و خیرین این کار بزرگ شکل گرفته است.
وی ادامه داد: مشکل مسکن 14 هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی که دو فرزند معلول و بیشتر دارند، حل شده است؛ با توجه به اعلام بهزیستی چهار هزار مسکن دیگر نیز به این تعداد افزوده می‌شود که این کار هم یا شروع در حال احداث است و یا در مرحله جانمایی است.
وی خاطرنشان کرد: 10 هزار واحد مسکونی جامعه محرومین کشور فردا در شهرستان مریوان(استان کردستان) افتتاح می‌شود. خانوارهایی که این واحدها را تحویل می‌گیرند عضو بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی(ره) نیستند، اما جز اقشار کم درآمد طبقات یک، دو و سه جامعه هستند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 12 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در کرمانشاه در حال ساخت است.
اکبر نیکزاد اظهار کرد: 14 هزارمین واحد مسکونی امروز با هم‌افزایی نهاد‌های حمایتی به خانواده‌های دو معلوله زیرپوشش بهزیستی در استان کرمانشاه تحویل داده شد.
وی ادامه داد: طراحی واحدها، مسؤولیت ساخت و کمک به هزینه ساخت این واحدها برعهده بنیاد مسکن بود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه در جمع خبرنگاران در خصوص بازدید از پروژه 12 هزار واحدی سراج کرمانشاه نیز، گفت: عملیات اجرایی شروع شده و روند اجرایی پروژه بسیار خوب است و در تلاش هستیم براساس زمان‌بندی 24 ماهه پروژه تحویل داده شود.
نیکزاد خاطرنشان کرد: 5 تا 10 درصد از این 12 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن که در قالب نهضت ملی مسکن در کرمانشاه در حال ساخت است، متعلق به افراد زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد است.
استاندار کرمانشاه حل مسئله مسکن را نیازمند به ایده‌، راهکار و اقدام انقلابی و جهادی دانست و گفت: 40 واحد مسکونی خانواده‌های دارای 2 معلول به بهره‌برداری رسید.
محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه افتتاح 14 هزارمین واحد مسکونی مددجویان بهزیستی که امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، رئیس بنیاد مسکن کشور و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز 40 واحد باقی‌مانده از مجموعه طرح 82 واحدی مسکن حمایتی خانواده‌های دارای 2 معلول به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: پروژه 160 واحدی هرسین برای خانواده‌های زیر پوشش نهاد حمایتی داریم که در تلاش هستیم در هفته دولت، شهریورماه افتتاح شود.
استاندار کرمانشاه حل مسئله مسکن را نیازمند به ایده‌، راهکار و اقدام انقلابی و جهادی دانست و از بیناد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و خیران تشکر و قدردانی کرد که امروز این اتفاق نیکو را برای خانواده‌های دو معلوله رقم زدند.

شناسه خبر 71607