شناسه خبر:71634
1402/4/29 08:42:24

سپهرغرب، گروه خبر: طی مراسمی به‌مناسبت هفته بهزیستی نخستین مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناسی شهرستان بهار با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

رئیس اداره بهزیستی بهار در حاشیه افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز به‌عنوان نخستین مرکز مشاوره تخصصی روان‌درمانی و روان‌شناختی شهرستان بهار و سی‌اُمین مرکز سطح استان همدان بوده که در ذیل مجموعه معاونت پیشگیری و دفتر مشاوره بهزیستی استان درحال فعالیت و قرار است خدمات مختلفی را در زمینه مشاوره روان‌درمانی، روان‌شناختی، آزمون روان‌بخشی و طرح‌های پیشگیری از برخی اختلالات در روان، طلاق، آموزش و مشاوره خانوادگی ارائه بدهد.
محمد قادری‌احسان‌پور خاطرنشان کرد: این مرکز مشاوره در بخش‌های مختلف درمان اختلالات روان‌شناختی ازجمله اضطراب، وسواس، مشاوره‌های کودک و نوجوانان، مشاوره پیش از ازدواج و زوج‌درمانی از امروز خدمات‌رسانی خود را آغاز می‌کند.
وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته با اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی شهرستان 864 مورد تماس برقرار شده که بیشترین تماس‌ها در رابطه با همسرآزاری و کودک‌آزاری بوده است.
قادری‌احسان‌پور بیان کرد: اورژانس اجتماعی 123 در مواردی چون خودکشی، همسرآزاری، کودک‌آزاری، سالمندآزاری، دختران فراری، کودکان کار و خیابانی، آزارجنسی و اعتیاد به‌صورت رایگان امدادرسانی می‌کند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار نفر از برنامه‌های آموزشی و مشاوره و مهارت بهزیستی شهرستان استفاده کرده‌اند، گفت: طی مدت فوق 900 مورد غربالگری از بدو تولد، دو هزار و 500 مورد غربالگری شنوایی کودکان و سه هزار و 400 نفر غربالگری بینایی کودکان و سه هزار و 400 نفر غربالگری معلولیت در شهرستان توسط بهزیستی انجام شده است.

شناسه خبر 71634