شناسه خبر:71853
1402/5/3 09:53:55
‌ با هدف زنده نگه‌ داشتن میراث ناملموس؛

مراسم تعزیه‌خوانی در عمارت باغ نظری همدان برگزار می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: مراسم تعزیه‌خوانی در شب تاسوعای حسینی در عمارت باغ نظری همدان برگزار می‌شود.

اتابک صفری با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ حسینی و برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در عمارت باغ نظری همدان، اظهار کرد: مراسم تعزیه‌خوانی به همت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان، هیئت علمدار حسین (ع)، هیئت حضرت امام خمینی (ره)، پیروان روح‌الله، هیئت زینبیون (فعالان رسانه‌ای استان همدان)، گروه نمایشی فریاد و گروه موزیک نوای رحمت برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم میراث‌ معنوی تعزیه‌خوانی با هدف زنده نگه‌ داشتن میراث ناملموس و آیین‌های سنتی عزاداری سید و سالار شهیدان و به‌منظور اجتماع حسینی هنرمندان و اهالی رسانه شهر همدان از چهار سال پیش در عمارت باغ نظری برگزار شده که با استقبال کم‌نظیر اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و آحاد مردم روبه‌رو شده است.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان با اشاره به حضور هنرمندان مطرح، گفت: در این مراسم سیدمهرداد کاووسی، از هنرمندان مطرح تئاتر کشور و از نقالان و تعزیه‌خوانان جوان به همراه گروهی از هنرمندان عرصه نمایشی و موسیقی همدان هنرنمایی کرده و یاد و خاطره شهدای کربلا را زنده نگه می‌دارند.

شناسه خبر 71853