شناسه خبر:72223
1402/5/16 12:53:42
استاندار همدان با حضور در تحریریه مطرح کرد:

سپهرغرب، پیشگام در جهاد تبیین

روز گذشته استاندار همدان به‌مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار از تحریریه سپهرغرب بازدید کرده و گفت: سپهرغرب پیشگام در جهاد تبیین است. ما به خرد جمعی پایبندیم و معتقدیم هرچه شعاع دایره مشورت بیشتر باشد، کار با جامعیت بیشتری پیش می‌رود، اما نباید بر ایده و رأی خود برای پذیرفته شدن سرسختی و تعصب داشته باشیم.

سپهرغرب، گروه خبر- سمیرا گمار : علیرضا قاسمی‌فرزاد با گرامیداشت یاد و نام شهیدان عرصه قلم و خبر و تبریک هفته خبرنگار، عنوان کرد: آنچه در مورد خبرنگاری باید گفت، این است که شغل پُردردسر و سختی است که با درآمد ناچیزی که دارد، نمی‌تواند جوابگوی گذران زندگی باشد. بنابراین تلاش شما در عرصه خبررسانی و آگاهی‌بخشی، یک نوع مجاهدت بوده که آمیخته به عشق و ایثار است.

وی تصریح کرد: کار روزنامه‌نگاری بسیار طاقت‌فرسا است، خاصه اینکه باید تلاش کنید محتوای مورد نظر در چارچوب درست و عادلانه تهیه و به مردم عرضه شود؛ من هم از شما تشکر می‌کنم و هم بابت تلاش‌هایتان به شما تبریک می‌گویم.

استاندار همدان تأکید کرد: نام سپهرغرب با مبانی و اصول اعتقادی گردانندگان آن در هم تنیده شده که امیدوارم در این مسیر و متعالی کردن ارزش‌ها و آرمان‌ها با اعتقادتان، ثابت‌قدم بمانید.

قاسمی‌فرزاد در ادامه سخنان خود بر نقد منصفانه اصحاب رسانه تأکید کرد و گفت: نقد اگر توأم با دلسوزی و دیدن واقعیات باشد، ارزشمند است؛ کتمان کردن حقیقت برای هر انسان حقیقت‌جویی، ناگوار است. اینکه کشور بعد از 40 و اندی سال و تحمل فشارهای بی‌سابقه، از جهات گوناگون اکنون در این موقعیت قرار گرفته، مسئله ساده‌ای نیست که بشود به‌راحتی از آن عبور کرد.

وی اضافه کرد: ما برای اینکه در جای فعلی باشیم، بسیار هزینه کرده‌ایم؛ وضعیت ایده‌آل نیست، اما نعمت‌هایی مثل استقلال، آزادی و زیستن در زیر سایه جمهوری اسلامی مسائلی نیست که بتوان آن‌ها را انکار کرد یا نادیده گرفت.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه امروزه تنگناهای اقتصادی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، ابراز کرد: بخشی از این مشکلات به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه و بخشی هم به‌دلیل سوء تدبیرها است؛ البته این را باید گفت که قاطبه مدیران ما درصدد آسیب رساندن به مردم نبوده و هدفشان خدمت است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: دست کم در دولت مردمی سیزدهم مسئولان استانی هرچه بضاعتشان بود، در طبق اخلاص گذاشتند و به مردم ارائه داده و می‌دهند.

وی سپهرغرب را پیشگام در جهاد تبیین خواند و گفت: ما به خرد جمعی پایبندیم و معتقدیم هرچه شعاع دایره مشورت بیشتر باشد، کار با جامعیت بیشتری پیش می‌رود؛ اما نباید بر ایده و رأی خود برای پذیرفته شدن سرسختی و تعصب داشته باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه برخی افراد به دنبال سوژه‌سازی هستند، افزود: این روند نه‌فقط در استان همدان، که بر کشور حاکم است که عده‌ای عادت دارند روی نکات منفی تمرکز کنند، یا گاهی مسئولی حرفی را بیان می‌کند و آن‌ها به دنبال حاشیه و سوژه‌سازی باشند؛ باید به این مسائل با دقت توجه کنیم.

قاسمی‌فرزاد درخصوص ضرورت پاسخگویی مسئولان به مطالبه‌گری‌های به‌حق نیز متذکر شد: گاهی فردی خودش مسئول است، اما در جایگاه منتقد قرار می‌گیرد؛ درحالی که باید پاسخگو باشد.

وی بر بررسی عادلانه و عالمانه حوادث مختلف توسط اصحاب رسانه فرهیخته تأکید کرد و افزود: عملکردها را نسبت به دهه‌های قبل مقایسه کنید و تحول‌ها را ببینید، آنگاه قلم در دست گرفته و با عدالت و عقلانیت موارد را تبیین کنید.

استاندار همدان با اشاره به انجام چند کار بزرگ در استان، تصریح کرد: سال گذشته در چنین روزهایی ما درگیر بحران آب بودیم، اما به لطف خدا و با تلاش‌های شبانه‌روزی، نه‌تنها این مشکل حل شد، بلکه امروز شاهد افتتاح هشتمین استخر در سطح استان هستیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان به‌زودی تحت عنوان مرکز تخصصی درمان کودکان افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: کودکان در معرض آسیب بیشتری هستند و جدا کردن محل درمان‌ها در بهبود سلامتی آن‌ها اثرگذار خواهد بود.

قاسمی‌فرزاد به حوادث فرانسه نیز اشاره کرد و گفت: دشمن در پی این است که بگوید دین را باید از حکومت حذف کرد و در این راستا خانواده‌ها را نشانه گرفته، چراکه غیرت ملی و دینی و دفاع از آرمان‌ها ذیل سایه خانواده شکل می‌گیرد. ضمن اینکه خود آن‌ها در کنترل بحران‌هایشان به بن‌بست رسیده‌اند و نمی‌توانند کاری پیش ببرند و خانواده‌ها را محدود می‌کنند.

وی در بخش پایانی این دیدار صمیمانه به دو سؤال از پرسش‌های خبرنگاران سپهرغرب نیز پاسخ داد و درخصوص پیگیری دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در همدان اظهار کرد: یک اشکال اساسی که وجود دارد، این است که سازمان امور استخدامی ساختار رسمی و تشکیلات این دفتر را هنوز نپذیرفته است. اما درمجموع اقدامات زیربنایی برای تشکیل این دفتر انجام شده و با مسئولان مختلف کشوری که در همدان حضور پیدا کرده‌اند، این موضوع به بحث و نظر گذاشته شده است. رایزنی با کشورهای سوئد، ازبکستان، عراق و غیره ادامه دارد و ان‌شاءالله به‌زودی با نگاه حمایتی دستگاه‌های نظارتی، شاهد اتفاقات مثبت در این بخش خواهیم بود.

استاندار همدان سپس به سؤالی درخصوص تنگناهای ترافیکی و قفل شدن نیز پاسخ داده و تشریح کرد: معابر و خیابان‌ها فضای محدودی دارند، ضمن اینکه حداقل روزی یک‌هزار خودرو پلاک‌گذاری می‌شود که میانگین سهم ما حدود 30 خودرو است؛ طرح کنترل این وضعیت با مدیریت شهری مطرح شد، اما اراده‌ای برای حل آن وجود ندارد.

قاسمی‌فرزاد افزود: وقتی فردی مسئولیتی برعهده می‌گیرد، باید دارای تجارب و سوابق و پیشینه‌ای در آن حوزه باشد؛ زمین بازیافت و ساخت‌وساز بیمارستان یک‌هزار تختخوابی مواردی هستند که از متولیان مدیریت شهری خواسته شده، اما هیچ‌کدام اجابت نشده است! کسی که با شعار انقلابی‌گری رأی آورده، باید به مطالبات مردم و رسانه‌ها پاسخ دهد، چراکه ما در قِبال نظم، امنیت و آرامش مردم پاسخگو هستیم.

* امیدوارم در عرصه رسانه بتوانیم سربازان خوبی در جبهه انقلاب باشیم

مدیر تحریریه سپهرغرب نیز در ادامه با بیان اینکه نگاه به خبرنگاران و دولت سیزدهم مثبت و سازنده است، عنوان کرد: امیدوارم همه ما در عرصه رسانه بتوانیم سربازان خوبی در جبهه انقلاب اسلامی باشیم و اقدامات و فعالیت‌های صورت‌گرفته را به نحو درست به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

حسین صادقیان با گرامیداشت نام و خاطره مرحوم مهدی کاشی به‌عنوان یکی از اثرگذارترین افراد در شکل‌گیری مجموعه رسانه‌ای سپهر، از استاندار همدان به‌دلیل حضور در تحریریه سپهرغرب، قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه رسانه‌ای سپهرغرب متشکل از افراد دلسوز، دغدغه‌مند و دارای تحصیلات عالیه است، تأکید کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم راه شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی عزیز را ادامه دهیم.

* نقد منصفانه با تأسی به دغدغه رهبر انقلاب مبنی بر جهاد تبیین، محور عملکرد سپهرغرب

صاحب‌امتیاز روزنامه سپهرغرب نیز با بیان اینکه سپهرغرب دارای سه رسانه مجوزدار است، گفت: فرایش با فعالیت تخصصی در حوزه زن و خانواده، هفته‌نامه اجتماعی سپهرپیام و روزنامه سپهرغرب که در پنج استان دفتر نمایندگی داشته و به‌صورت منظم روزنامه توزیع می‌شود.

مسعود جواندل با تأکید بر اینکه فعالیت مجموعه ما در فضای مجازی نیز با قوت ادامه دارد، اظهار کرد: در کنار انعکاس اقدامات و خدمات مسئولین، تلاش مجموعه همکاران ما نقد منصفانه و گره‌گشا از امور با تأسی به دغدغه رهبر انقلاب مبنی بر جهاد تبیین است.

* سپهرغرب تکیه‌گاه جریان‌های انقلابی در استان

سردبیر روزنامه سپهرغرب نیز با اشاره به سابقه روزنامه سپهرغرب، تصریح کرد: گروه‌های مختلفی در طول این مدت مدیریت این مجموعه را برعهده داشته‌اند، اما از زمانی که آقای صادقیان و مرحوم کاشی مدیریت این مجموعه را عهده‌دار شدند، ثباتی شکل گرفت که منجر به توسعه این رسانه در بخش روزنامه و سکوهای فضای مجازی شد.

زهره پوروهابی ابراز کرد: آن مسئله‌ای که گروه خبری سپهرغرب را از سایر رسانه‌ها متمایز می‌کند، تولیدی بودن بخش خبر ماست. ما دو تحریریه داریم؛ یک تحریریه مجازی با سه عضو که حداقل هفته‌ای چهار موضوع مختلف را در قالب گزارش‌های مردمی با حضور در سطح شهر پیگیری می‌کنند و دیگری تحریریه مکتوب که هر روز چهار تا پنج تیتر مخصوص این رسانه را با پیگیری سوژه‌های مختلف روز، روی خروجی می‌برد.

وی در ادامه با ابراز انتقاد از روند پاسخ‌گویی اساتید دانشگاه‌های همدان به خبرنگاران، از استاندار همدان خواست در این مورد چاره‌ای بیندیشد و گفت: آن قدری که برای ما ارتباط با اساتید تراز نخست تهران و استان‌های دیگر آسان است، ارتباط گرفتن با اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا راحت نیست! فیلتر عجیب‌وغریب روابط عمومی‌ها ما را با مشکل مواجه کرده و توان حل مسئله در گفت‌وگو با صاحب‌نظران استانی از ما و مردم، سلب می‌شود.

سردبیر روزنامه سپهرغرب این رسانه را شجره طیبه خواند و توضیح داد: یکی از تکیه‌گاه‌های جبهه انقلاب اسلامی در استان همدان، سپهرغرب است؛ مثال آن پای کار آمدن همکاران من در تهیه و تنظیم مصاحبه‌ها برای نشریه جاودانه‌ها و آماده‌سازی آن تا برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان است.

پوروهابی به تشکیل انجمن صنفی مدیران رسانه نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌گرفته طی سه سال و نیم اخیر، این مجموعه منشأ خدمات ارزنده‌ای در جهت تأمین رفاه اصحاب رسانه بوده است.

وی در پایان از راه‌اندازی مرکز آموزش کوتاه‌مدت فرهنگ هنر و رسانه خبر داد و آن را گامی برای توسعه مهارت‌های فرهنگی و هنری اصحاب رسانه استان دانست.

 

شناسه خبر 72223