شناسه خبر:72412
1402/5/22 10:33:15

سپهرغرب -گروه خبر:شهردار همدان بر بهره‌گیری از فرصت نزدیکی همدان و اقلیم کردستان برای سرمایه‌گذاری، تأکید کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در جلسه‌ای که با حضور رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقیلم کردستان عراق، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان، مدیران شهری و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان برگزار شد و زمینه‌های سرمایه‌گذاری و ارتقای تعاملات فی‌مابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت، با ابزار خرسندی از حضور میهمانان اقلیم کردستان عراق در همدان، عنوان کرد: انشاالله این دیدارها و جلسات مقدمه‌ای بر افزایش مراودات دو طرف باشد؛ همدان در حوزه‌های مختلف، قابلیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی نزدیکی همدان به مناطق و مرزهای کردنشین را نقطه شروع خوبی برای سرمایه‌گذاری دانست و اظهار کرد: نزدیکی مسافت بین همدان و اقلیم کردستان سرمایه‌گذاری و تبادلات مالی را به‌صرفه می‌کند و باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره گرفت.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: نزدیکی همدان با هفت استان و فاصله زمانی کمتر از سه ساعت و مرکزیت غرب کشور بودن، زمینه خوبی را برای مباحث تجاری، بازرگانی و سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی، فضای سبز، گردشگری، معماری و شهرسازی فراهم کرده است.

حسینی از خواهرخواندگی بین همدان و سلیمانیه استقبال کرد و گفت: از همین‌جا دعوت می‌کنیم تیم کاملی از اقلیم کردستان عراق به همدان بیایند تا با بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و مدیریت شهری بیشتر آشنا شوند.

در ادامه رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز زمینه‌های ارتباطی بین همدان و اقلیم کردستان عراق را مستعد ارزیابی کرد و عنوان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های دو طرف به نفع یکدیگر بهره بگیریم و این موضوع باید مد نظر هیئت تجاری اقلیم کردستان قرار بگیرد.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه همدان در زمینه معماری و شهرسازی دارای افراد مستعد و صاحب‌نامی است، افزود: همدان در زمینه نیروهای فنی و مهندسی، حوزه گردشگری، صنعت ساختمان و زمینه‌های دانش‌بنیان دارای یک موقعیت ویژه‌ است.

وی عنوان کرد: باید تمام ظرفیت‌ها و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری همدان در قالب یک بسته معرفی شود و امیدواریم این جلسه منشأ تقویت ارتباطات و تعاملات اقتصادی، گردشگری و فرهنگی بین دو طرف باشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان نیز در ادامه ارتباط بین همدان و اقلیم کردستان عراق را موضوعی مهم دانست و گفت: با توجه به زمینه‌های خوب سرمایه‌گذاری در همدان، در این حوزه اعتقاد خاصی به ارتباط با همدان داریم و تجار و فعالان اقتصادی اقیلم کردستان عراق از این موضوع استقبال می‌کنند.

عبدالرحمن عبداله با تأکید بر اینکه همدان به‌عنوان شهر هدف مد نظر قرار گرفته، تصریح کرد: با توجه به تحولات خوبی که در شهر همدان رخ داده، تجار و بازرگانان اقیلم کردستان عراق از حضور در نمایشگاه‌ها، تبادلات مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در شهر همدان استقبال می‌کنند.

این فعال اقتصادی از اقیلم کردستان عراق اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب دو طرف، می‌توان در زمینه‌های معماری، مسکن، فناوری‌های نوین و صنعت، همکاری داشت.

 

شناسه خبر 72412