شناسه خبر:72717
1402/5/30 09:03:48

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: تعداد زیادی از دستگاه‌هایی اجرایی استان دارای مولد برق هستند اما از آن استفاده نمی‌کنند که قابل قبول نیست و برخورد خواهد شد.

عبدالله رشیدی‌پور روز یکشنبه در سومین کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق در سنندج اظهار کرد: 52 دستگاه اجرایی در کردستان ژنراتور دارند اما در زمان اوج مصرف برق، از آن استفاده نمی‌کنند که در صورت عدم همکاری، مولدهایشان به دستگاه‌های دیگر تحویل داده می‌شود.

وی از کم‌کاری دستگاه‌ها در زمینه همکاری برای مدیریت مصرف برق انتقاد کرد و افزود: همه ما مسئول هستیم که در این رابطه تمام تلاش خود را بکار گیریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بر لزوم فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: انرژی بحثی عمومی است و دستگاه‌ها و مردم باید در زمینه استفاده درست از آن، احساس مسئولیت کنند.

رشیدی‌پور به موضوع اربعین و تردد زائران از مرز باشماق اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم در مرز فراهم شده و امیدواریم شاهد تردد شمار زیادی از زائران از باشماق باشیم.

  پاداش 82 میلیارد ریالی به مشترکان بخش خانگی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم گفت: بخش عمده‌ای از زمان پیک مصرف برق را سپری کردیم و امیدواریم بخش باقیمانده را با کمترین تنش طی کنیم.

هیوا لهونیان با اشاره به انعقاد 10 هزار و 50 تفاهم‌نامه با بخش کشاورزی برای مدیریت بار، ادامه داد: در حوزه کشاورزی هوشمندسازی شبکه برق انجام و به صورت نقطه‌ای و موردی برنامه مدیریت بار اجرا شد که عملکرد موفقیت‌آمیزی داشتیم.

وی یادآور شد: در بخش صنعت هم هزار و 522 تفاهم نامه‌نامه منعقد شد و برق صنایع حساس مانند طلای زرکوه قطع نشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان استفاده از مولدهای دستگاه‌های مختلف در زمان اوج بار را سیاست دیگر وزارت نیرو اعلام کرد و گفت: ظرفیت استفاده از مولدها در استان 100 مگاوات است که کمتر از پنج درصد آن محقق شد.

لهونیان با اشاره به عقد هزار و 616 تفاهم‌نامه در بخش اداری، ادامه داد: مقرر شد ادارات مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ساعات اداری 30 درصد و غیراداری 60 درصد کاهش دهند که نسبتا خوب بود.

وی یادآور شد: در بخش خانگی هم اعلام شد هر مشترکی نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش دهد، مشمول پاداش می‌شود که تأثیرگذار و رشد مصرف برق در این بخش فقط هفت دهم درصد بود؛ ضمن اینکه تاکنون 82 میلیارد ریال پاداش در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار کرد: تاکنون 202 هزار و 559 قبض مشترکان خانگی مشمول پاداش شده اند که 11 هزار قبض آن رایگان بود.

لهونیان افزود: در بخش عمومی و اداری مصرف برق 2.8 درصد و صنعت 15.7 درصد افزایش داشت، در حالیکه در بخش کشاورزی 12 درصد کاهش داشتیم.

در حال حاضر 720 هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی، اداری و عمومی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

شناسه خبر 72717