شناسه خبر:73308
1402/6/13 11:51:17

سپهرغرب، گروه سلامت: وزیر بهداشت در پیامی به‌مناسبت روز بهورز، از تلاش‌های خالصانه بهورزان به‌عنوان مجاهدان فداکار و بی‌ادعای خط مقدم جبهه سلامت قدردانی کرد.

در متن پیام بهرام عین‌اللهی آمده است: 12 شهریورماه، روز بهورز و فرصت ارج‌گذاری یکی از درخشان‌ترین دستاوردهای جهانی نظام سلامت ایران اسلامی است. بهورزان مجاهدان فداکار و بی‌ادعای ارتقای مداوم شاخص‌های سلامت، عدالت در دسترسی به خدمات، کارآمدی و تحقق پوشش همگانی سلامت هستند.

بهورزان از نهاد پاک و اصیل روستا برخاسته‌اند تا ارزنده‌ترین سال‌های عمر خود را در راه خدمت به طیفی گسترده از گروه‌های متنوع اجتماعی مصروف دارند؛ خدماتی اساسی به گستردگی سلامت جسم، روان و روح و در تمامی ابعاد پیشگیری و مراقبت.

چنین الگویی، نمادی بی‌نظیر از یک نظام ارائه خدمت اساسی، کارآمد و مردم‌محور در گستره پهناور و متنوع جغرافیا برای تضمین حق سلامت روستاییان شریف و خدوم کشور است.

توسعه سلامت در روستاهای میهن عزیز اسلامی بیش از هر چیز مرهون تلاش و مجاهدت بهورزانی است که جامعه‌نگرترین دانش‌آموختگان نظام سلامت به‌شمار می‌آیند و از این حیث بیش از هر کنشگر دیگر این ساحت، جامعه را مرهون خدمات خود می‌کنند؛ سرمایه‌هایی که عجین شدن با زندگی و درک عمیق و عینی فرهنگ و زیست‌بوم مردم، از آنان عناصری آگاه، دلسوز و چندساحتی ساخته است.

بهورزان به‌دلیل بومی بودن و برخورداری از ظرفیت اعتمادآفرینی و پذیرش از سوی مردم، مؤثرترین نقش را در اصلاح سبک زندگی و ارتقای سواد سلامت جامعه ایفا کرده و در آموزش بهداشت، پیشگیری و مراقبت از بیماری‌ها، بهداشت خانواده، مدارس و بهداشت محیط خدمات شایانی به سلامت اقشار و گروه‌های سنی گوناگون ارائه می‌کنند.

روز بهورز روز یادآوری ارزش‌های نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمانی برای تحقق عدالت، اخلاق، فضیلت و کرامت انسانی است.

این روز را به بهورزان عزیز و مربیان آن‌ها، کارشناسان مسئول بهورزی و همکاران گروه‌های گسترش شبکه در تمامی سطوح صمیمانه تبریک می‌گویم و آرزو دارم خدمات صادقانه این برادران و خواهران گرامی همواره مقبول درگاه احدیت باشد.

شناسه خبر 73308