شناسه خبر:74589
1402/7/22 08:35:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان از پایش مداوم عملکرد واحدهای بستری تابعه در راستای کاهش آمار سزارین از طریق بررسی اندیکاسیون سزارین خبر داد و گفت: بیمارستان آتیه همدان ازنظر زایمان طبیعی مقام نخست در استان را کسب کرده است.

حسن عروتی‌موفق روز گذشته با اشاره به فعالیت در حوزه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: مدیریت درمان تأمین اجتماعی به‌خاطر اجرای وظایف و مأموریت‌های محوله با محوریت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به‌عنوان دستگاه برتر در بیست‌وششمین جشنواره شهیدرجایی در استان همدان برگزیده شد.

وی گفت:‌ در این راستا عملکرد مجموعه در دو بیمارستان دارای بخش‌های زایشگاه، اتاق عمل، بخش‌های بستری و جراحی زنان و زایمان، درمانگاه مامایی و خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، سونوگرافی، ماموگرافی و هفت مرکز درمانگاهی در شهر همدان و شهرستان‌های استان در حوزه خانواده و جمعیت در موضوعات درمانی، فرهنگ‌سازی و آموزشی، رفاهی ویژه کارکنان و مراجعین و ایجاد زیرساخت‌های لازم، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت: اقدامات مجموعه در حوزه خدمات قابل ارائه به زنان، مادران باردار و نوزادان، ترویج فرزندآوری، تکریم مادر باردار در راستای ترویج زایمان طبیعی، ترویج زایمان طبیعی، ممنوعیت استفاده از وسایل پیشگیری و مقابله با سقط جنین بوده است.

وی از پایش مداوم عملکرد واحدهای بستری تابعه در راستای کاهش آمار سزارین از طریق بررسی اندیکاسیون سزارین و مطابق با ماده 50 قانون جوانی جمعیت خبر داد و افزود: بیمارستان آتیه همدان، دومین آمار زادوولد در استان را بعد از بیمارستان فاطمیه به‌عنوان مرکز زنان و زایمان و ازنظر زایمان طبیعی مقام نخست زایمان در استان همدان را به‌دست آورده است.

عروتی‌موفق با اشاره به اذعان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان به اقدامات قابل توجه بلوک زایمان بیمارستان آتیه و تمرکز بر ترویج زایمان طبیعی، بیان کرد: دو تن از پزشکان متخصص زنان و زایمان بیمارستان غرضی ملایر نیز در راستای ترویج زایمان طبیعی مطابق با سیاست جوانی جمعیت توسط مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان تقدیر شدند.

وی با اشاره به تقدیر از ماماهای نمونه استان در راستای تقویت آموزش و ترویج فرهنگ زایمان طبیعی، از یکپارچه‌سازی سیاست ترویج زایمان طبیعی، بهسازی بلوک زایمان، توسعه زایمان بی‌درد، ارزشیابی مستمر عملکرد کارکنان درمانی ارائه‌دهنده خدمات مراقبت بارداری و زایمان و توسعه آموزش و فرهنگ‌سازی زایمان طبیعی خبر داد.

* ابراز رضایت مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی از بیمارستان آتیه همدان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به پایش و نظارت بر ممنوعیت پرداخت کارانه در موارد سزارین بدون اندیکاسیون از بررسی مقایسه‌ای موالید، بررسی استفاده از زایمان بی‌درد و آموزش مادران باردار نخست‌ سخن به میان آورد.

عروتی‌موفق با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه و تمرکز بر این موضوع که فرهنگ زیربنای رشد و پویایی به‌ویژه در حوزه فرزندآوری است، اظهار کرد: سخنرانی تبیینی درخصوص فرزندآوری و جوانی جمعیت توسط ائمه جماعات، اهدای کتاب «من دیگر ما» و «ریحانه بهشتی» برای همکارانی که صاحب فرزند شده بودند و یا تشکیل خانواده داده‌اند، در این راستا انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی به استان، اظهار کرد: در این سفر که با هدف بررسی مسائل، چالش‌ها و کیفیت خدمات ارائه‌شده به بیماران و نیازهای مراکز درمانی مدیریت درمان انجام گرفت، عنوان شد که سطح هتلینگ و رضایتمندی در بیمارستان آتیه همدان درجه یک است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به ابراز رضایت از کیفیت و کمیت خدمات ارائه‌شده به مراجعین و رضایتمندی دریافت‌کنندگان خدمات درمانی در این بیمارستان، گفت:‌ برنامه‌های عملیاتی نیز برای ارتقای هتلینگ در مراکز درمانی استان شامل ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی کبودراهنگ، احداث دو مجتمع درمانگاهی در بیمارستان‌های آتیه همدان و غرضی ملایر در دستور کار است.

شناسه خبر 74589