شناسه خبر:74661
1402/7/23 12:47:58
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

بازپس‌گیری بیش از 12 هکتار زمین در همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی همدان، اراضی ملی به متراژ 122 هزار و 142 متر مربع به ارزش بیش از 6 هزار میلیارد ریال را رفع تصرف کرد و به بیت‌المال بازگرداند.

مجید صالحی‌امیر اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن علاوه‌بر اقدامات پیشگیرانه، وظیفه حفاظت و رفع تصرف از تمام اراضی و املاک با اجرای دقیق و به‌موقع احکام قضائی را برعهده دارد.

 

وی افزود: انجام گشت‌زنی مستمر در حوزه استحفاظی به‌منظور پیشگیری تعرض به اراضی، جلوگیری از هرگونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب، ایجاد مزاحمت در اراضی، برخورد قاطع و فوری با معترضان و متصرفان اراضی دولتی و ارجاع به مقامات قضائی و تهیه و تدوین طرح‌های مورد نیاز به‌منظور تأمین حفاظت اراضی را می‌توان از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد.

 

صالحی‌امیر در ادامه از استقرار گشت حفاظت اراضی خبر داد و یادآور شد: همدان دارای بیش از 15 هزار هکتار زمین با مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است که یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان با گشت‌های شبانه‌روزی و پایش‌های مستمر نقش اثرگذاری در حفاظت از این اراضی دارد.

 

وی با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت‌المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای 1656، به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: درصورت گزارش‌ مردمی در زمینه وقوع تصرف در اراضی ملی استان، اعضای یگان حفاظت راه و شهرسازی در کمترین زمان پس از گزارش، نسبت به رفع تصرف اقدام می‌کنند.

 

 

شناسه خبر 74661