شناسه خبر:7467
1398/2/3 09:55:14

سپهرغرب، گروه علم و فناوری: رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه قرار است محققان پژوهشکده زیست فناوری در قالب یک شرکت دانش‎بنیان فعالیت کنند، گفت: آن‌ها درصدد هستند تا دو هزار دام با ویژگی‌های ژنتیک خوب تولید کنند.
دکتر عبدالحسین شاهوردی در خصوص برنامه‌های پژوهشگاه رویان برای شبیه‎سازی حیوانات و تکثیر حیوانات با ژنتیک خاص، اظهار کرد: همکاران در پژوهشکده بیوتکنولوژی اصفهان همواره پیگیر موضوع شبیه‎سازی هستند و تجربیاتی در این زمینه دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این پژوهشکده درصدد است که تجربیات خود را در قالب یک شرکت دانش‎بنیان ارائه کند، بیان کرد: در حال حاضر تکنولوژی و دانشی که برای شبیه‎سازی در این پژوهشکده زیست‎فناوری به دست آمده در خدمت صنعت دامپروری کشور قرار گرفته‎است.
رئیس پژوهشگاه رویان افزود: دانش تولید مثل، همانند سازی و تکثیر حیوانات با ظرفیت ژنتیکی خوب مانند شیرآوری بالا، توانمندی خاص (دوقلوزایی) در این پژوهشکده مورد توجه قرار گرفته که منجر به تکثیر حیواناتی نیز شده‎است.
وی با بیان اینکه لازم است که به‎صورت جدی و حرفه‌ای در زمینه تولید حیوانات شبیه‎سازی ورود پیدا کنیم، تصریح کرد: ازاین‎رو همکاران ما در پژوهشکده زیست‎فناوری درصدد هستند که فعالیت‌های خود را در قالب یک شرکت دانش‎بنیان ارائه کنند.
شاهوردی تأکید کرد: مقدمات آماده‎سازی و اخذ مجوزهای اولیه از جهاد دانشگاهی برای دانش‎بنیان شدن فراهم شده و امیدوار هستیم که با این روش، شرکت خدمات را به‎صورت حرفه‌ای برای شبیه‌سازی مورد پیگیری قرار دهد؛ چنانکه حمایت‌های دانشی از سوی پژوهشگاه رویان و تولیدات در قالب شرکت دانش‎بنیان باشد.
وی با بیان اینکه این شرکت دانش‎بنیان به‎صورت مستقل از پژوهشگاه اما در کنار رویان فعالیت می‌کند، اضافه کرد: امسال این اقدام به سرانجام می‌رسد و به شکل حرفه‌ای وارد تولیدات خواهد شد.
رئیس پژوهشگاه رویان در خصوص برنامه‌های این شرکت گفت: محققان ما در پژوهشکده در نظر دارند که بتوانیم دو هزار دام با خصوصیات ژنتیکی خوب مانند شیرآوری بالا و توانمندی خاص را امسال تولید کنیم که کار آغازشده اما زمان می‌برد؛ این می‌تواند به‎عنوان فاز نخست کار باشد.

شناسه خبر 7467