شناسه خبر:74951
1402/8/1 13:50:45

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان توصیه کرد با توجه به کاهش دمای هوا در روزهای آینده، کشاورزان تسریع در برداشت محصولات باغی و زراعی به‌ویژه سیب زمینی را در دستور کار قرار دهند.

محمدحسن باقری‌شکیب روز یکشنبه ابراز کرد: تسریع در کاشت محصولات پاییزه نظیر گندم دیم و آبی و سیر به کشاورزان همدانی توصیه می‌شود.

 

وی اظهار کرد: هم‌زمان با روند کاهش دما باید به حفاظت، کنترل و بررسی تأسیسات حرارتی سالن‌های دامداری و مرغداری نیز توجه شود.

 

این کارشناس هواشناسی گفت: تنظیم دما و رطوبت و اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها و تأمین سوخت مورد نیاز نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

باقری‌شکیب افزود: حذف شاخه‌های خشک و استفاده از چسب باغبانی برای پوشش ترک‌ها و زخم‌های روی تنه و شاخه درختان نیز برای خسارت ندیدن باغات، به کشاورزان توصیه می‌شود.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان در ادامه گفت: تا روز سه‌شنبه آسمان همدان عمدتاً صاف تا ابری است، اما با فعالیت سامانه بارشی در بعدازظهر سه‌شنبه بارش باران و رعد و برق در بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

 

وی افزود: از روز چهارشنبه تا پنجشنبه مجدداً آسمانی صاف تا ابری برای استان همدان پیش‌بینی می‌شود.

 

باقری‌شکیب اذعان کرد: طی 24 ساعت گذشته اسدآباد، قهاوند و فامنین با 25 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و بهار و اسدآباد با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین نقاط استان بودند.

 

وی افزود: طی این مدت دمای هوای همدان نیز بین 23 تا پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان قرار داشت.

 

 

شناسه خبر 74951