شناسه خبر:75160
1402/8/6 12:07:29

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: دوره آموزش مقدماتی غواصی با هدف تشکیل تیم تخصصی غواصی برای کارکنان عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری ایلام به مدت چهار روز به‌صورت تئوری و عملی برگزار شد.

نصرت‌اله لطفی روز پنجشنبه اظهار کرد: این دوره آموزشی غواصی با هدف بالا بردن توان عملیاتی کارکنان آتش‌نشانی در حوادث آبی به‌صورت تئوری و عملی برگزار شد.

 

وی افزود: 6 نفر از آتش‌نشانان با شرکت در این دوره با تکنیک‌های غواصی، امداد و نجات در آب و تجهیزات غواصی آشنا شدند که با توجه به وجود رودخانه‌ها و سدهای ایلام برگزاری این دوره و تشکیل تیم تخصصی سیلاب و غواصی از نیازهای اصلی سازمان به شمار می‌رفت.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام آموزش‌های عمومی و تخصصی را یکی از مهم‌ترین نیازهای سازمان آتش‌نشانی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه آتش‌نشانان با انواع حوادث مواجه هستند، برگزاری این دوره‌ها در کسب آموزش‌های لازم جهت خدمت‌رسانی بهتر به همنوعان و نجات جان آنها در حوادث آبی کارساز و موثر است.

 

لطفی ادامه داد: آتش نشانان باید از مهارت و تخصص لازم برخوردار شوند تا در مواقع نیاز آماده هر نوع فداکاری و خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان و مصدومان باشند.

 

وی یادآور شد: این آموزش‌ها از روز یکشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته توسط یکی از اساتید مجرب فدراسیون غواصی و نجات غریق کشور در دریاچه پشت سد ایلام و دریاچه‌های دوقلوی آبدانان برگزار شد.

 

به گفته وی در پایان این دوره به آتش‌نشانان حاضر در دوره از سوی فدراسیون نجات غریق مدرک سطح یک ستاره اعطاء می‌شود و همچنین جهت ارتقای توان و دانش تیم تخصصی غواصی سازمان آتش‌نشانی شهرداری ایلام، دوره‌های تخصصی دوستاره نیز زیر نظر اساتید مجرب در آینده نزدیک برگزار خواهند شد.

 

 

شناسه خبر 75160