شناسه خبر:75820
1402/8/22 13:09:32

سپهرغرب-گروه خبر:مدیر امور عشایر استان همدان از پرداخت تسهیلات 16 میلیارد تومانی به عشایر این استان خبر داد.

به‌ گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی امور عشایری استان همدان، جعفر کاویانی‌دلشاد گفت: به‌منظور تنوع‌بخشی به درآمد عشایر استان همدان با شغل‌هایی غیر از دامداری، تسهیلات بانکی و دوره‌های آموزشی برای دریافت مجوز و راه‌اندازی مشاغل متنوع شامل زنبورداری، کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی، گردشگری، زنجیره گوشت قرمز و مشاغل خانگی زنان عشایری پرداخت و برگزار شده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ضمن برگزاری یک‌هزار و 800 نفرروز دوره آموزشی در رسته‌های شغلی مورد نظر، با رایزنی انجام‌شده از محل وام‌های تبصره 18 و ماده 52 در 6 ماهه نخست سال مبلغ 16 میلیارد تومان تسهیلات مناسب پرداخت شده و درحال حاضر نیز اعتبار 5.19 میلیارد تومانی تسهیلات بانکی با شرایط مناسب درنظر گرفته شده است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای کشت گیاهان دارویی شامل موسیر، گشنیز و بابونه در مراتع استان، رایزنی‌های لازم با مرکز تحقیقات کشاورزی در عرصه گیاهان دارویی انجام شده است.
 
کاویانی‌دلشاد افزود: پیگیر راه‌اندازی صنایع خُرد و فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی در استان هستیم و از عشایری که به کشت گیاهان دارویی علاقه‌مند هستند و زمینه لازم را دارند، درخواست می‌شود به اداره امور عشایری مراجعه و با شرکت در دوره‌های آموزشی از تسهیلات فوق استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه در زمینه صنایع دستی و گردشگری نیز فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی و نیز انتقال فرهنگ بومی سنتی طوایف عشایر استان فراهم است، اظهار کرد: در این زمینه طی ماه‌های اول سال تعدادی سیاه‌چادر و غرفه صنایع دستی در نمایشگاه‌های استان و سایر استان‌ها مانند تهران ایجاد شده است.
 

شناسه خبر 75820