شناسه خبر:75860
1402/8/23 11:51:18

سپهرغرب، گروه سیاسی- سمیرا گمار: دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور گفت: اگر امروز 10 هزار نفر در غزه شهید شده‌اند، صدها هزار نیروی مبارز برای مقابله با صهیونیست‌ها تربیت شده‌اند و این بشارت خداوند است.

رضا داوری عصر روز یک‌شنبه در همایش تحلیلی، تبیینی و بصیرتی «غزه؛ مظلومِ مقتدر» با رویکرد بررسی تحولات جبهه مقاومت، با اشاره به اینکه این‌روزها از مظلومیت غزه زیاد گفته می‌شود، عنوان کرد: قضیه غزه دو جنبه دارد؛ منظر نخست مظلومیت و دیگری اقتدار است که از اقتدار آن کمتر سخن به میان می‌آید.

 

* آرزوی شهیدسلیمانی...

 

وی با اشاره به روند رشد اقتدار غزه طی این سال‌ها، تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های شهیدسلیمانی این بود که سران جبهه مقاومت در تهران گِرد هم بیایند؛ نخستین جلسه سران سال گذشته در بیروت برگزار و بعد که چارچوب مشخص شد، دیدیم که روح حاکم بر آن، رسیدن جبهه مقاومت به وحدت‌الساحات است؛ امسال دومین جلسه نیز در تهران تشکیل شد و سران مقاومت به محضر رهبر انقلاب رسیدند.

 

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور این جلسه را پُربرکت و دارای ابعاد گوناگون در جهان اسلام و منطقه توصیف کرد و به تشریح جزئیات حرکت حماس در طوفان الاقصی پرداخت و ادامه داد: فرمانده عملیات طوفان الاقصی یعنی محمد ضیف کسی است که در سال 2007 همسر و دو فرزند خود را از دست داده؛ طی 20 سال گذشته از او تنها یک صوت 9 ثانیه‌ای از آرمان فلسطین منتشر شده و بعد از طوفان الاقصی یک نامه مبسوط منتشر کرده‌ است.

 

داوری افزود: ضیف در این نامه می‌گوید صهیونیست‌ها به بهانه مقبره حضرت سلیمان زیر مسجد الاقصی را حفاری می‌کردند، جریان افراطی روزهای جمعه شهرک‌نشین‌ها را به مسجد آورده و یکبار حریم مسجد را به خون خوک آغشته کردند، مانع اقامه نماز ما شده، به خدا و پیامبر اهانت کردند، مسلمانان را از قدس شرقی اخراج کرده و مجاهدان فلسطینی را به شهادت رساندند؛ بنابراین عملیات طوفان الاقصی برای مقابله با این اقدامات شکل گرفت.

 

* یک‌بار بمیریم بهتر است که هر روز بمیریم

 

وی توضیح داد: محمد ضیف گفته بود اگر ما قرار است این توهین‌ها را تحمل کنیم، یک‌بار بمیریم، بهتر است که هر روز بمیریم؛ بنابراین به غائله خاتمه می‌دهیم.

 

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور تصریح کرد: حالا نکاتی که گفته شد را به این اضافه کنید که محمد ضیف در سوریه کنار حاج‌قاسم ایستاد، حتی از جانب برخی محکوم شد، اما بارها گفته افتخار من این است که سرباز آیت‌الله خامنه‌ای هستم.

 

* محمد ضیف دست‌پرورده انقلاب اسلامی است

 

داوری با بیان اینکه محمد ضیف دست‌پرورده انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در سال 1948 11 کشور بر مبنای عربیت در مقابل حمله به فلسطین شکست خوردند؛ چون بن‌مایه حمله آنان زبان و نژاد مشترک بود. اما افتخار ما این است که جریان مبارزه فلسطینی وقتی دید همه مبارزات غیر دینی با شکست و بن‌بست مواجه شده، از حزب‌الله لبنان مبتنی بر اسلام سیاسی و دینی، الگوی مبارزه گرفت.

 

وی تأکید کرد: نیرویی که سال 2000 در جنوب لبنان به اسرائیل پاسخ داد، حزب‌الله لبنان بود و این الگو که برگرفته از انقلاب اسلامی بود، به جریان‌های فلسطینی تعمیم پیدا کرد.

 

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور به شکل‌گیری انصارالله یمن تحت تأثیر انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و متذکر شد: آن‌ها شیعه چهار امامی هستند و منتظر ظهور امام صدم خود بودند که با انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی را امام صدم خود یافتند. علامه بدرالدین به ایران آمد و با امام بیعت کرد، پس از آن پسرش حسین بعد از بازگشت به یمن، گفت که عصاره مذهب جعفری متبلورشده در امام خمینی این است؛ الله‌اکبر و نادیده گرفتن سایر قدرت‌ها، الموت لآمریکا، الموت لاسرائیل، اللعنه علی‌الیهود و النصر للسلام. آنان این پنج شعار برگرفته از اندیشه و سیره امام راحل را محور مبارزات خود قرار دادند.

 

* دشمن امید و ایمان را هدف گرفته است

 

داوری سپس با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر تحول‌گرا خواندن امام راحل، افزود: رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند ایمان و امید دو عنصر مهم و کلیدی اندیشه امام هستند؛ اما متأسفانه امروز فضای مجازی این دو را هدف قرار داده و به دنبال ناامیدسازی است. درحالی که حرکت مبارزان و گروه‌های مقاومت جهان براساس این دو مؤلفه شکل گرفته و پیش می‌رود.

 

* الگوی مقاومت ایران و پیروزی فلسطینی‌ها

 

وی یادآوری کرد: با این اوصاف می‌بینیم فلسطینی‌ها از وقتی الگوی امام و انقلاب را پیاده کرده‌اند، فتوحات بسیاری کسب دارند و اکنون بزرگ‌ترین نگرانی دول غربی، فراگیری این مدل مقاومت است.

 

* امروز جهان از صهیونیست‌ها بیزار است

 

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور بیان کرد: نگاه سخت‌افزاری به غزه تعداد شهدا و مجروحان و آمار خرابی‌ها است؛ اما نگاه نرم‌افزاری به آنجا تولید الگویی بوده که در جهان پیاده می‌کند و راهپیمایی میلیونی مردم علیه صهیونیست‌ها در سراسر دنیا است.

 

* جریان شیعی پرچمدار مبارزه و آزادی قدس است

 

داوری با اشاره به اینکه امروز دیگر بحث پیروزی فلسطین توسط فلسطینیان مطرح نبوده و جریان شیعی پرچمدار مبارزه و آزادی قدس است، تأکید کرد: ضلع نخست مبارزه امروز ایران، ضلع دوم حزب‌الله لبنان، ضلع سوم عراق و ضلع دیگر انصارالله یمن بوده و همین موجب وحشت دشمنان اسلام و انقلاب شده که اتفاقاً به آن اذعان نمی‌کنند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌ها جریان‌های شیعی هستند و این را هم فلسطینی‌ها می‌دانند و هم مردم دنیا.

 

* حماس، بیخ گوش صهیونیست‌ها

 

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با بیان اینکه به‌زودی عملیات طوفان الاقصی و ابعاد آن که هیمنه صهیونیست‌ها و استکبار جهانی را فرو ریخت در دانشکده‌های نظامی دنیا تدریس خواهد شد، تصریح کرد: روزی که عملیات شروع شد فرماندهان ارشد ما، بخش سیاسی حماس، جهاد اسلامی و نیروهای عمل‌کننده هم ابعاد آن را نمی‌دانستند؛ یعنی این جریان پُرقدرت بیخ گوش صهیونیست‌ها یک عملیات بزرگ و اساسی طراحی کرد که هیچ‌کس از آن مطلع نبود.

 

داوری تأکید کرد: موانع فیزیکی بسیاری همچون ارتعاش‌یاب، مسلسل‌های خودکار، مین، سیم‌ خاردار، دیوار بتنی و غیره از سوی صهیونیست‌ها برای کنترل منطقه وجود داشت و بااین‌حال نیروهای مقاومت از 80 نقطه حفره ایجاد کرده بودند و افتخار رژیم صهیونیستی که گنبدهای آهنین بود را بی‌اثر کردند.

 

وی افزود: در یک روز صدها اسیر از صهیونیست‌ها گرفته شد که یک ننگ تاریخی برای آن‌ها بود؛ اکنون نیز نیروهای استشهادی در مقرهای صهیونیست‌ها عملیات می‌کنند و به تونل‌ها برمی‌گردند.

 

* تونل‌های غزه یادگار حاج‌قاسم

 

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور یادآوری کرد: یکی از ابهامات نیروهای اشغالگر همین تونل‌ها بوده، اما شبکه‌ای از مقاومت درحال حفاظت از آنان هستند. این مدل جنگ و پیروزی نیز مرهون شهید عزیز ما حاج‌قاسم سلیمانی‌ است که گفت غزه باید زیر زمین برود و تجهیزاتی را به‌سختی برای این کار فراهم کرد که امروز می‌بینیم این تونل‌ها با وسعت بیش از 500 کیلومتر، کابوس صهیونیست‌ها شده است.

 

داوری اذعان کرد: حماس در این مدت 100 شهید داده است و اشغالگران به دنبال خانواده نیروهای حماس هستند تا روحیه مجاهدان را بشکنند؛ اما شعار آنان این است «یا شهید می‌شویم یا قدس را آزاد می‌کنیم»، هیچ حرفی از زندگی در میان صحبت‌های آنان نیست.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شدت بمباران فعلی از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکنون در جهان سابقه‌ نداشته است، ابراز کرد: دو میلیون و 200 هزار نفر در غزه هستند، اما با همه فشارها و بمباران‌ها، حاضر نشدند شهر را ترک کنند. از سوی دیگر اگر امروز 10 هزار نفر در غزه شهید شده‌اند، صدها هزار نفر نیروی مبارز برای مقابله با صهیونیست‌ها تربیت شده‌اند و این بشارت خداوند است.

 

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور به این نکته نیز اشاره کرد که آمریکا عراق را ظرف 21 روز اشغال کرد، آن‌هم عراقی که ارتش و قدرت دفاعی داشت؛ اما در اینجا از همان روز اول قدرت اسرائیل زمین‌گیر شد و فرماندهی دیپلماسی را آمریکا برعهده گرفت و 45 روز است پشت دیوارهای غزه مانده! همه این‌ها نشان می‌دهد مدل مقاومت مردم متفاوت و عزم آنان راسخ‌تر شده است.

 

* حماس امروز پیروز میدان است

 

داوری با تأکید بر اینکه هنوز جنگ زمینی در غزه شکل نگرفته است، اذعان کرد: چیزی که در فضای مجازی می‌آید، با واقعیت متفاوت بوده و حماس امروز پیروز میدان است.

 

وی در خاتمه سخنان خود عنوان کرد: از روز اول روح حاج‌قاسم در این عملیات بوده و زنده بودن شهید ارتزاق مادی نیست، بلکه دست باز او در پیش بردن اموری است که از عقول بشری خارج است؛ غزه امروز پیروز میدان مبارزه بوده و این همان چیزی است که دشمن نمی‌خواهد دنیا بداند.

 

* ما طعم بمباران را چشیده‌ایم

 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان نیز با گرامیداشت یاد و نام شهدای اسلام و انقلاب به‌ویژه شهیدان مظلوم غزه، بیان کرد: خداوند سبب‌ساز و سبب‌سوز است و بر این اساس بود که اگرچه فرعون 26 هزار شکم را درید که آن بچه حزب‌اللهی متولد نشود، اما خدا خواست در خانه خودش بزرگ شده و علیه او قد علم کند.

 

محمد نباتی خاطرنشان کرد: ما طعم بمباران را چشیده‌ایم؛ بعد از عملیات رمضان دشمن متوجه شد که بچه‌های همدان عکس امام را به بصره چسبانده‌اند، همدان را بمباران کرده و 80 نمازگزار را شهید و 500 نفر را جانباز کرد، اما قلب‌ها علیه دشمن بعثی مصمم‌تر شد.

 

وی تأکید کرد: بیشتر شهیدان غزه امروز کودکان و مادرانند؛ چراکه دشمن می‌داند مادران، فرزندان خود را برای مقابله با صهیونیست‌ها آماده خواهند کرد، اما آنان نمی‌دانند پیروزی با یاران خدا و جبهه حق است.

شناسه خبر 75860