شناسه خبر:76006
1402/8/27 11:36:35

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه غرب نه طرفدار حق است و نه حامی بشر ادامه داد: غرب ثابت کرده است که طرفدار مظلوم و حق نیست بلکه جایی که منافعش باشد پشتیبانی می‌کند و مظلوم را از بین می‌برد بنابراین بر موضع‌گیری این مستکبران باید دقت کنیم که آیا باید چشم و گوش بسته آن را بپذیریم؟

آیت‌اللّه سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، ضمن محکومیت جنگ نابرابر میان برادرهای مسلمان فلسطینی و رژیم صهیونستی جنایتکار، بیان کرد: امام خمینی(ره) دشمنان را خوب شناختند و دست روی نقطه اصلی مشکل گذاشتند که این ابرجنایتکارها، مرکزی را در دل کشورهای مسلمان ایجاد کردند و زمین‌های آنها را غصب و بسیاری را تبعید، شهید، معلول و مجروح کردند و حدود 70 سال است که این جنایت ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز در این جنگ نابرابر، برای مستکبران جهان نگهداری صهیونیست‌ها به قدری مهم است که شخص رئیس جمهور آمریکا به منطقه می‌آید تا از صهیونیست‌ها پشتیبانی کند، نه تنها آمریکا بلکه انگلیس، فرانسه و کانادا نیز به صورت آشکار پشت این جنایتکار درمی‌آیند چراکه در مقابل مقاومت فلسطین کار از دستشان درآمده و ممکن است آهسته آهسته اسرائیل ریشه‌کن شود.

امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: مانند جنگ تحمیلی که همه ابرجنایتکاران و ابرقدرت‌ها دست به دست هم دادند تا انقلاب را از بین ببرند اما خداوند متعال این انقلاب بزرگ را به پیروزی رساند و الان حدود 44 سال است با این مردم در صحنه که در جنگ و محاصره اقتصادی و تحریم و اغتشاشات نهراسیدند، این احزاب مستکبر، برای کوبیدن اسلام و برادران مسلمان در برابر جبهه مقاومت دست به دست هم داده‌اند.

وی اذعان کرد: در این جنگ نابرابر حدود 5000 کودک بی‌گناه را شهید کرده‌اند، این بی‌وجدان‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند و برای یک زن که در ایران اسلامی از دنیا رفته است، می‌گویند که حقوق بشر از بین رفته‌است، آیا این کودکان بی‌گناه و معصوم، بشر نبوده‌اند و چه گناهی کرده‌اند؟ این بیداری عمومی وجدان‌های بشریت در سراسر جهان نوید پیروزی، از جانب پروردگار متعال می‌دهد.

آیت الله موسوی‌اصفهانی تأکید کرد: رژیم صهیونسیتی امروز بیمارستان‌ها را مستقیم مورد تهاجم قرار می‌دهد و آب، برق و گازشان را قطع کرده و عده‌ای از نوزادان نارس در اثر قطع گاز، اکسیژن و سایر نیازهای پزشکی در معرض شهادت هستند، این افرادی که می‌گویند حقوق بشر، کجایند؟ چرا وجدانشان بیدار نمی‌شود؟

امام جمعه موقت همدان با تأکید بر شرکت پرشور مردم در راهپیمایی سراسری به مناسبت چهلم شهدای غزه، مطرح کرد: درباره این جنگ، ما منتظر تصمیم مقام معظم رهبری هستیم و نسبت به این مسأله با فرمان ایشان مانند قبل با جان و دل تا آخرین قطره خون آماده دفاع و فرمان‌برداری هستیم.

وی خطاب به جوانان اظهار کرد: با رصد فضای مجازی موضع‌گیری اروپا و آمریکا را در مسأله فوت یک زن در ایران اسلامی که در نهایت می‌توانیم بگوییم فوت آن مشکوک بوده است، ببیند که همه علیه ایران بسیج می‌شوند اما در این مسأله‌ سکوت می‌کنند، پس بسنجید و ببیند آیا در سایر مسائل نیز ما می‌توانیم تحلیل‌های آنها را قبول کنیم؟

آیت الله موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه غرب نه طرفدار حق است و نه حامی بشر ادامه داد: غرب ثابت کرده است که طرفدار مظلوم و حق نیست بلکه جایی که منافعش باشد پشتیبانی می‌کند و مظلوم را از بین می‌برد بنابراین بر موضع‌گیری این مستکبران باید دقت کنیم که آیا باید چشم و گوش بسته آن را بپذیریم؟

امام جمعه موقت همدان با اشاره به سفرهای استانی ریاست جمهور ایران، خاطرنشان کرد: باید تجلیل و تقدیر از رئیس جمهور کرد که در این سفرهای استانی ضمن اینکه برنامه‌ریزی برای سفر جدید می‌کند، مصوبات سفرهای قبلی خود را در سفر دوم پیگیری می‌کند.

آیت الله موسوی‌اصفهانی همچنین با اشاره به انتخابات پیش‌رو، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای نگهبان فرمودند «همه وظیفه دارند در انتخابات پرشور اقدام کنند» ما هم 11 اسفند وظیفه داریم در صحنه جهاد، حضور، همراهی و همگامی با رهبر و شهدا گام برداریم.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) اسوه ایثار و شجاعت، خاطرنشان کرد: اگر زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) و بقیه کسانی که در این راه قدم برداشتند، جریان کربلا را در زمان حرکت به کوفه و شام، تبیین نمی‌کردند، کربلا در کربلا می‌ماند، آنها با ایثار توانستند آن اسلام ناب محمدی را به عموم مردم معرفی کنند.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: ما مفتخریم این روز را، روز پرستار نامیده‌اند، ما باید نهایت تقدیر و تشکر را از این افراد به ویژه در دوران کرونا داشته باشیم که عده زیادی از پرستارها و کادردرمان را در راه پرستاری و حفاظت از جان انسان‌ها از دست دادیم.

آیت الله موسوی اصفهانی بر لزوم ایجاد فضای مناسب برای بانوان در محیط‌های درمانی تاکید کرد و از مسئولان خواست جهت احداث بیمارستان تخصصی زنان اقدام کنند

شناسه خبر 76006