شناسه خبر:76401
1402/9/6 12:12:53
مدیر بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

افزایش قیمت مرغ در بازار، کشوری است

مدیر بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مشکلی در میزان توزیع مرغ در بازار همدان وجود ندارد، درباره بالا بودن قیمت مرغ در بازار گفت: افزایش قیمت مرغ در بازار، کشوری است.

مسعود سعیدی اظهار کرد: آمار جوجه‌ریزی در استان همدان خوب بوده، به‌طوری که دو میلیون و 700 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته است و امیدواریم به سه میلیون و 100 هزار قطعه برسد.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار، تصریح کرد: مرغ در کل کشور گران شده که در استان‌های هم‌جوار بیشتر از همدان بوده و علت آن افزایش قیمت نهاده‌های سویا و ذرت و افزایش قیمت جوجه یک‌روزه است.

سعیدی با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ 79 هزار و 500 تومان است، تأکید کرد: با واحدهای صنفی و کشتارگاه‌هایی که بیش از قیمت مصوب مرغ عرضه می‌کنند، برخورد می‌شود و از شهروندان می‌خواهیم درصورت مشاهده تخلف با سامانه 124 تماس بگیرند.

مدیر بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه تخم‌ مرغ در بازار فراوان است، خاطرنشان کرد: قیمت تخم‌ مرغ در خُرده‌فروشی کیلویی 56 هزار تومان بوده که شانه‌ای 115 هزار تومان است.

وی با اشاره به بازرسی از نانوایی‌های سطح استان، یادآور شد: در دو ماه گذشته بیش از 500 پرونده تخلف نانوایان تشکیل شده که 200 پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مرغ طی روزهای اخیر در سطح شهر همدان با قیمت 93 تا 97 هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد؛ درحال حاضر قیمت هر دانه تخم‌ مرغ در بازار همدان چهار هزار تومان است.

 

 

شناسه خبر 76401