شناسه خبر:77190
1402/9/25 12:33:14

مدیر پروژه طراحی و ساخت برج‌های چهارگانه پتروپالایش مهر خلیج فارس از ارسال دومین تاور این پالایشگاه خبر داد.

مسعود گیوه‌کی اظهار کرد: پس از ارسال اولین تاور پالایشگاه مهر خلیج فارس بندرعباس در اردیبهشت ماه سال جاری، دومین محموله طی روزهای گذشته به محل پالایشگاه بارگیری و ارسال شد.

وی تصریح کرد: اولین محموله به صورت دو برج با قطرهای داخلی 2500 و 2100 میلیمتر در یک محصول با وزن تقریبی 80 تن و طول 34 متر به صورت یکپارچه طراحی و ساخته و اوایل سال جاری به بندرعباس ارسال شد.

مدیر پروژه طراحی و ساخت برج‌های چهارگانه پتروپالایش مهر خلیج فارس با بیان اینکه دومین تاور پالایشگاه مهر خلیج فارس بندرعباس به طول 51 متر و قطر 4.000 میلیمتر در قسمت پایینی و 3.150 میلیمتر در قسمت بالایی طراحی و ساخته شده است، بیان کرد: این محموله عظیم الجثه از جنس فولاد و با ویژگی مقاوم به خوردگی و آزمون (Nace & HIC) با تکنولوژی و تجربه خاص ساخته شده و هم اکنون در جاده‌های کشور به حرکت درآمده است.

گیوه‌کی گفت: با توجه به ابعاد بزرگ این محموله، وزن 200 تنی و حمل سخت آن و مشکلاتی که ممکن بود در مسئله ترافیکی و ایمنی برق به وجود آورد، با نظر متخصصان ساپورت این مخزن بصورت جداگانه و در دو تکه طراحی، ساخته و به صورت عمودی حمل شد که تکه اول اردیبهشت ماه به محل مقصد بارگیری شد و تکه دوم نیز اخیرا ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این دو محموله تنها 30 درصد کار است و 60 درصد کار که شامل دو بخش 60 و 70 متری است، در دست ساخت است، بیان کرد: خود مخزن نیز بصورت کامل ساخته و تست شده و به صورت افقی به سایت حمل خواهد شد.

مدیر پروژه طراحی و ساخت برج‌های چهارگانه پتروپالایش مهر خلیج فارس با شگفت‌انگیز دانستن طراحی و تولید این محصول اظهار کرد: نیروهای متخصص با جدیت مشغول تکمیل این پروژه عظیم و نادر هستند.

 

شناسه خبر 77190