شناسه خبر:77259
1402/9/28 11:39:10

سپهرغرب-گروه فرهنگی:حجت‌الاسلام شجاعی گفت: مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را پیچ تاریخی از حاکمیت طاغوت به حاکمیت متخصص معصوم می‌دانند، در این راستا شهدا قدرتی در جهان ایجاد کردند که تاریخ عوض شود.

آیین وداع با پیکرهای مطهر 110 شهید گمنام دفاع مقدس امشب، همزمان با شب شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، در محل مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور و سخنرانی حجت الاسلام محمد شجاعی برگزار شد.

شجاعی در این مراسم گفت: انبیاء آن طور که دوست داشتند نتوانستند در سطح کلان همه مخاطبنیشان را به هدفی که باید برسانند؛ اما بالاخره روزی باید این بدی‌ها و طاغوت‌ها از بین بروند و در نبرد بین حق و باطل و خیر و شر، حق و خیر پیروز شود تا همه مردم جهان نجات پیدا کنند. تا همان طور که قرآن بشارت داده زمین برای عبودیت و بندگی خدا آماده شود.

وی افزود: بیشترین آموزه‌های معصومین درباره مهدویت و آینده جهان است. آنقدر زیاد است که حتی وهابیون نتوانستند این موضوع را انکار کنند. با این حال آیاتی که مربوط به آینده بشر است کم‌تر گفته شده.

حجت الاسلام شجاعی درباره معنی «وارث» گفت: وارث یعنی مال الان دستش نیست، اما بعدها وارث می‌شود. وراثت هم روندی قانونی و منطقی دارد. وقتی وراثت می‌خواهد اتفاق بیافتد باید کسی که مال در دستش هست بمیرد تا طرف بعدی بتواند مال را بدست آورد. معنایش این است که وارثین مالک، صاحب و حاکم زمین نیستند. یک زمانی این اتفاق می‌افتد که بتوانند با بیرون راندن غاصبین زمین و استکبار، زمین را به ارث ببرند.

این سخنران بیان کرد: دین یعنی رحمانیت و رحیمیت. اگر بخواهیم دین یک نفر را اندازه‌گیری کنیم، باید با رحمانیت و رحمیت او را بسنجیم. رحمان یعنی دوست داشتن همه مردم جهان و رحیم هم یعنی نسبت به مؤمنین محبت ویژه داشته باشد. امام صادق علیه السلام فرمودند: «مؤمن حرمتش از کعبه بالاتر است.» اگر مردم همدیگر را به همین میزان احترام بگذارند، یک جامعه مهدوی شکل می‌گیرد.

وی تأکید کرد: حرف خدا در قرآن این است که صالحین باید زیاد و قدرتمند شوند تا بر مستکبرین غلبه کنند و زمین را از آن‌ها به ارث ببرند. رهبر معظم انقلاب این آیه را این طور تفسیر کردند که دین 2 چیز بیشتر نیست، فهم امیدوارانه آینده و ساخت آینده. اگر کسی این دو را نفهمیده باشد، اصلاً دین ندارد.

حجت السلام شجاعی مطرح کرد: پیامبر صل الله علیه و آله و سلم مقدمه‌ای برای این است که مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بر همه ادیان غلبه کند. پیغمبر صل الله علیه و آله و سلم اوج دینداری را سهیم بودن در مقدمه‌سازی ظهور مهدی می‌دانستند. اگر کمکی به حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف نمی‌کنیم، دیندار هم نیستیم. دین یعنی چقدر می‌توانیم در آینده سهیم باشیم و آن را بسازیم. انسان‌ها آینده و بهره‌شان به قدری است که بتوانند در ساخت دولت کریمه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سهیم باشند.

این سخنران در ادامه افزود: همه ادیان گفتند یک منجی قرار است بیاید که نشانه‌های آن‌ها یک نفر است. امکان کاری که امام زمان می‌خواست انجام دهد برای 13 معصوم دیگر امکان نداشت. امشب شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها است، کسانی هستند که نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد و منجی بیاید. حضرت زهرا سلام‌الله علیها تمام قد ایستاد تا نگذارد این فاجعه اتفاق بیافتد که مردم جهان از متخصص معصوم محروم شوند‌. اما نشد چرا که مردم حضور نداشتند. امام زمان هنوز ظهور نکرده چرا که به گفته حضرت زهرا امام مانند کعبه است و مردم باید به سراغ او بروند نه اینکه او به سراغ مردم برود.

وی توضیح داد: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای ظهورش 2 شرط لازم دارد: امنیت داشته باشد تا مثل 13 معصوم دیگر به شهادت نرسد و مردم او را بخواهند و بگویند که به او نیاز دارند. صالحین باید آنقدر زیاد شوند که هم بتوانند امنیت امامشان را فراهم کنند و همه او را بشناسند. صالحین هم باید به خاطر او وسط میدان باشند تا این عملیات وراثت نهایی و نجات زمین اتفاق بیافتد.

حجت الاسلام شجاعی شرح داد: کاری که پیغمبر صل الله علیه و آله و سلم در ادامه کار انبیاء کرد این بود که زمینه را برای مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم کرد. پس پیغمبر صل الله علیه و آله و سلم، امیرالمؤمنین علیه السلام، حضرت زهرا سلام الله علیها و بقیه ائمه علیهم السلام مقدمه‌اند تا همه جهان نجات پیدا کنند.

وی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی پیچ تاریخی از حاکمیت طاغوت به حاکمیت متخصص معصوم است. لذا معمار انقلاب اسلامی(ره) انقلاب اسلامی را آغاز پیچ تاریخی می‌دانست. این‌ها را گفتم تا بفهمید این شهیدان چه کار کردند. کاری که این شهدا کردند تمام مسیر تاریخ را عوض کرد. مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تأکید زیادی بر این دارند که نظم نوین جدیدی در جهان حاکم می‌شود. ما یک آرمان بیشتر نداریم و آن ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور مهدی است.

حجت الاسلام شجاعی درپایان تأکید کرد: شهدا این قدرت را در جهان ایجاد کردند که تاریخ عوض شود. آن‌ها شخصیت‌های بی‌نظیری بودند که در طول تاریخ مثل آن‌ها کم‌تر پیدا شده است. پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم فرمودند: «بالاترین مردم از نظر ایمان، یقین و صبر اهل فارس هستند.»

 

 

شناسه خبر 77259