شناسه خبر:77385
1402/10/2 10:59:55

گروه سیاسی:متأسفم! من باید بیشتر دقت کنم و بیشتر مراقب کلماتم باشم! این بخشی از توییتی بود که سارا سیدنر 52ساله خبرنگار سی‌ان‌ان منتشر کرده بود. داستان به موضعی بر می‌گشت که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین روزهای بعد از عملیات طوفان الاقصی مطرح کرده بود.

 

طبق ادعای دفتر نخست‌وزیر صهیونیست‌ها، نیروهای فلسطینی در جریان این عملیات، تعدادی از نوزادان شهرک‌نشین‌های صهیونیستی را سر بریده بودند! شدت پروپاگاندای رسانه‌ای صهیونیست‌ها به‌اندازه‌ای بود که رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن هم این اظهارات را تکرار کرد. اظهارات و ادعاهایی که البته در ادامه از چند جهت تکذیب شد.

خبرنگار سی‌ان‌ان به‌صراحت اعلام کرد که حتی منابع صهیونیستی هم ادعاهای دفتر نخست‌وزیر اسرائیل را تأیید نکرده‌اند. عبارات جو بایدن هم چند ساعت بعد توسط مقامات آمریکایی تکذیب شد. سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از یک مقام دولتی نوشت که نه بایدن و نه دولت او، تصاویر یا گزارش‌های تأیید شده‌ای از سربریدن کودکان یا نوزادان توسط حماس را ندیده‌اند. این مقام مسئول هم در ادامه تصریح کرد که آمریکایی‌ها هم مشابه خبرنگار سی‌ان‌ان فریب اظهارات مقامات مرتبط با دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را خورده‌اند که اصل این ادعا از آنجا منتشر شده است.

مرور بیش از 60 روز جنایت جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، نشان می‌دهد که بریدن سر نوزادان تنها خبر کذب و دروغ‌پردازانه‌ای نبوده که صهیونیست‌ها باهدف تخریب شئون انسانی نیروهای مقاومت فلسطین به آنها منتسب کرده‌اند

انتشار اخبار دروغ و کذب صهیونیستها که سابقه‌ای به درازای عمر نحس آن‌ها دارد، بخشی از راهبرد نظامی ارتش صهیونیستی در نبرد اخیر در نوار غزه است. هر یک از این اخبار دروغ و نادرست بخشی از زنجیره به هم پیوسته صهیونیست‌ها برای تخریب مقاومت فلسطینی است.راهبرد دروغ و افترا و تزویر قرار است ادامه همان کاری باشد که جنگنده‌ها و تانک‌های صهیونیستی با مردم غیرنظامی در نوار غزه می‌کنند، یکی ذهن و باور مردم را تخریب می‌کند و دیگری جان را می‌ستاند. جنگی ترکیبی علیه بشریت.

دروغ‌گویی ارتش عبری به شهروندان صهیونیستی!

راهبرد شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی صهیونیست‌ها البته در ادامه با همراهی غول‌های رسانه‌ای آمریکایی و غربی و حتی سیاستمداران آنها هم مواجه شده و در مواردی مانند خبر دروغ سربریدن نوزادان، حتی رئیس‌جمهور آمریکا هم بخشی از این زنجیره‌دروغ را تشکیل می‌دهد.

در همان روزهای نخست عملیات طوفان الاقصی، کشتار سنگینی که در قالب یک جشنواره موسیقی در نزدیکی نوار غزه صورت‌گرفته بود به تیتر نخست رسانه‌های صهیونیستی و غربی تبدیل شد. شاه دروغ ارتش عبری هم دوباره توسط برخی رسانه‌های اسرائیلی که دل خوشی از سیاست‌های نتانیاهو ندارند، افشا شد و مشخص شد دستگاه رسانه‌ای رژیم نامشروع صهیونیستی برای پیشبرد امور در جبهه نظامی، امید زیادی به پروپاگاندای دروغ بسته است.

رسانه صهیونیستی هاآرتص که در زمره مخالفان سیاسی نتانیاهو محسوب می‌شود، چند هفته بعد از عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد بر اساس تحقیقاتی که به‌عمل‌آمده مشخص شده بالگرد آپاچی ارتش صهیونیستی که در همان روز به این منطقه اعزام شده، افراد حاضر در این مراسم را هدف موشک و مسلسل سنگین قرار داده و به هلاکت رسانده است.

نکته جالب دیگر آنکه یکی از فرماندهان نیروهای ارتش رژیم هم که برای مقابله با رزمندگان فلسطینی به کیبوتص، محل برگزاری جشنواره موسیقی آمده بود از نیروی هوایی درخواست کرده تا مهدکودک این منطقه را هدف قرار دهند تا به‌زعم خودش مبارزان فلسطینی را زمین‌گیر کرده باشد. دلیل این درخواست از نیروی هوایی آن بوده که این فرمانده صهیونیست تصور کرده فلسطینی‌ها در این مکان پنهان شده‌اند. بمبارانی که البته با خسارات زیادی هم همراه بود و طبق روال رسانه‌های صهیونیستی و غربی و آمریکایی به نام نیروهای فلسطینی سند زده شد.

این دروغ‌گویی ارتش عبری به شهروندان خودش، بارها تکرار شده و رژیم نامشروع برای جبران شکست‌های حیثیتی خودش در حوزه‌های نظامی و امنیتی و از سوی دیگر نداشتن راهبرد مشخص در قبال اسرای صهیونیستی در دست نیروهای مقاومت و برای فروکش‌کردن خشم خانواده‌های اسرا از کابینه نتانیاهو و برای مهار افکار عمومی دست به‌دروغ زده است: «رژیم صهیونیستی الان درمانده است، متحیّر است، به مردم خودش هم دروغ می‌گوید. اینکه نسبت به اسرای خودشان در دست فلسطینی‌ها اظهار نگرانی می‌کنند، این هم دروغ است؛ این بمباران‌هایی که می‌کنند ممکن است اسرای خودشان را هم نابود کند؛ اینکه برای اسرای خودشان اظهار نگرانی می‌کنند، [یعنی] به مردم خودشان هم دارند دروغ می‌گویند. و این دروغ گفتن از روی ناچاری است؛ الان رژیم صهیونیستی دچار حیرت است، دچار ناچاری است، نمی‌داند چه کار باید بکند و هر کاری که می‌کند از روی اضطرار است؛ یعنی نمی‌فهمد چه کار باید بکند.»1402/8/10

دروغ‌پردازی برای جبران شکست

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی و ادعای دروغ نسبت به اینکه در اثر خطای فنی و تکنیکی در یکی از راکت‌های مقاومت این حادثه رخ‌داده است و در ادامه حمله به بیمارستان الشفاء در غرب نوار غزه با این ادعا که حماس مرکز فرماندهی و کنترل خود را در زیر این بیمارستان قرار داده است! انتشار فیلمی از یک بازیگر سابق تلویزیون اسرائیل به‌عنوان یک پرستار فلسطینی که علیه حماس صحبت می‌کند و بعدها رسوا شد، انتشار اخبار غلط از پیش‌روی‌های توهمی نیروی زمینی صهیونیست‌ها به‌خصوص در نیمه جنوبی نوار غزه، محدود جلوه دادن تلفات نیروی‌زمینی و کشته‌های نظامیان صهیونیست و انتشار به‌شدت محدود و قطره‌چکانی آنها از دیگر مصادیق راهبرد تبلیغاتی فریب و دروغ صهیونیست‌ها است.

ادعای اخیر ارتش رژیم صهیونیستی درباره بازداشت تعدادی از نیروهای مقاومت در خان‌یونس و انتشار تصویر برهنه این افراد هم برگ دیگری از دفتر دروغ و نیرنگ صهیونیست‌ها برای ضربه به هسته‌های مقاومت و القای پیروزی کاذب است. حرکتی مذبوحانه که تلاش می‌کند شکست رژیم تا دندان مسلح در غزه و ناکامی آنان را در اهداف از پیش تعیین شده بپوشاند.

هجوم زمینی ارتش رژیم در نیمه جنوبی به‌کندی پیش می‌رود و در روی زمین هیچ دستاورد خاصی برای صهیونیستها نداشته است. ارتش صهیونیستی علاوه بر جنگیدن در میدان نبرد در خارج از میدان هم باید از هر ابزاری که باعث شکستن و تضعیف فلسطینی‌ها می‌شود، استفاده کند. جنگ روانی و ضعیف جلوه‌دادن و تحقیرکردن مقاومت فلسطینی هم در همین چارچوب معنادار می‌شود. علت انتشار تصاویر جمعی و برهنه تعدادی از افراد غیرنظامی در خان‌یونس که حتی نیروهای سازمان ملل هم در میانشان مشاهده می‌شود! دقیقاً در همین راستاست.

دروغ‌گویی‌های پی‌درپی صهیونیست‌ها این قدر زیاد و پرتکرار شده است که نه‌تنها اعتبار اخبار و روایت آنها را مخدوش و چهره پلید و خونریز «دولت فاسد جعلی دروغین رژیم صهیونیستی»1402/8/1 را افشا کرده است، حتی حامیان آمریکایی و غربی آنان را نیز رسوا کرده است تا جایی که چند روز پیش، بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، در جشن ویژه یهودیان در کاخ سفید که به‌صراحت خود را یک صهیونیست معرفی کرد، از نگرانی خود در حوزه افکار عمومی پرده برداشت و گفت: همچنان به اسرائیل کمک می‌کنیم تا از خود در برابر حماس دفاع کند؛ اما درعین‌حال هم ما و هم آنها باید محتاط باشیم؛ دیدگاه عمومی می‌تواند هر روز تغییر کند.

سخنان رئیس‌جمهور آمریکا نشان‌می‌دهد آمریکایی‌ها باتوجه‌به تجربیاتی که در حوزه فریب افکار عمومی جهان دارند، متوجه شده‌اند اقدامات نتانیاهو و کابینه‌اش در کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین و جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در غزه و ناتوانی دستگاه رسانه‌ای آنها در همراه‌کردن مردم جهان و افشای دروغ‌های پی‌درپی آنان، موجب تشدید موج نفرت جهانی علیه صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی آنها شده است. در چنین وضعیتی است که آمریکایی‌ها متوجه خطراتی هستند که ممکن است موج مخالفت و نفرت را علیه دولت و منافع آمریکا در مناطق مختلف جهان افزایش دهد و در چنین شرایطی حتی گزاره‌هایی همچون ضرورت تغییر کابینه نتانیاهو را هم مطرح کرده‌اند.

سخن پایانی اینکه امروز، هویت آمریکا و رژیم آدم‌کش صهیونیست برای افکار عمومی جهان روشن شده است و آبروی ارزش‌ها و شعارهای ادعایی غربی همچون آزادی، حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و... رفته است. رژیم صهیونیستی دچار شکست غیرقابل‌ترمیم شده و هزینه‌های گزاف رژیم صهیونیستی در جنگ تبلیغاتی بربادرفته و شمایل نژادپرستی اسرائیلی بیش از هر روز دیگری، رسوا شده است «این حرکت وحشیانه‌ای که رژیم صهیونیستی انجام داد، این حرکت بی‌رحمانه‌ای که انجام داد، نه فقط آبروی خود رژیم صهیونیستی را برد، آبروی آمریکا را هم برد... آبروی تعدادی از این کشورهای معروف اروپایی را برد، بلکه آبروی تمدّن و فرهنگ غرب را برد... در این قضیّه فرهنگ غرب بی‌آبرو شد.»

 

شناسه خبر 77385