شناسه خبر:77395
1402/10/2 11:17:04
نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد:

ورزش، میدان بزرگ انسجام در کشور

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از میدان‌ها که به انسجام همه ما در کشور کمک می‌کند ورزش است، باید قدر این عنصر مهم را دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی روز پنج‌شنبه گذشته در مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و تقدیر از رؤسای هیئت‌های ورزشی که در سالن همایش‌ شهدای استانداری با حضور جمعی از خانواده ورزش استان برگزار شد گفت: همه کسانی‌که پرچم ایران اسلامی را در عرصه بین‌الملل برافراشته می‌کنند لایق بهترین تحسین‌ها و ستایش‌ها هستند؛ ورزشکاران عزیز دست‌مریزاد و خداقوت.

وی خاطرنشان کرد: احترام به وطن و پرچم در مجامع داخلی و بین‌المللی به کار شما ورزشکاران اهمیت مضاعف می‌دهد؛ ما شاید در برخی مواضع با هم اختلاف داشته باشیم اما یکی از میدان‌ها که به انسجام کشور کمک می‌کند ورزش است. باید قدر این عنصر مهم را دانست.

امام جمعه همدان در خاتمه افزود: استان ما زرخیز است و سرمایه‌های انسانی فراوانی دارد، باید تلاش کنیم ورزش در دسترس همه قرار بگیرد و با ارزان شدن و همگانی شدن ورزش را به یک اصل جدایی‌ناپذیر جامعه تبدیل کنیم.

   توجه به ورزش قهرمانی و همگانی در کنار هم

علیرضا قاسمی‌فرزاد در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه همه کسانی که در مسیر مسابقات هانگژو حضور پیدا کردند، محترم هستند، تصریح کرد: جامعه امروز ما نیاز به گسترش ورزش همگانی دارد تا سلامت جامعه تضمین شود.

وی افزود: این مهم باید از دوران کودکی و در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و ورزش به عنوان یک موضوع مهم در جامعه نهادینه باشد. هر چقدر بتوان ورزش همگانی را گسترش داد، ورزش قهرمانی نیز رشد خواهد کرد.

استاندار همدان بیان کرد: اداره‌کل ورزش همدان هم به ورزش همگانی و هم به ورزش قهرمانی توجه داشته است، در کنار آن تمرکز بر تقویت زیرساخت‌ها نیز مورد عنایت بوده که اعتبارات خوبی به ویژه از محل سفر رئیس جمهور برای استان دریافت کرده است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اتمام برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان‌ها، ابراز کرد: این کار را تا پایان پروژه‌ها ادامه خواهیم داد و تمام تلاش خود را برای ارتقای ورزش و شرایط ورزشکاران استان به کار خواهیم گرفت.

  همدان آینده درخشانی دارد/ پیشکسوت‌ها میدان‌داری کنند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چه لازم بود برای ورزش قدم برداشته شود در حد توان برداشته شده و همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: امروز وضعیت استان ما در توجه به ورزش بی‌بدیل است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: تلاش‌های صورت‌گرفته باید پیش چشم مردم قرار داده شود، توقع ما این است که پیشکسوت‌ها در میدان، بزرگی کنند و اقدامات انجام شده را مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه کار بزرگ را می‌توان بزرگ‌تر کرد، اظهار کرد: کنار گذر دو طرفه سیدجمال‌الدین اسدآبادی را بر همین اساس تبدیل به اتوبان 38 کیلومتری کردیم که به کرمانشاه متصل شود و وزارت راه این موضوع را رسماً اعلام کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان آینده درخشانی دارد و جزو استان‌های برتر در زمینه‌های مختلف خواهد بود.

حاجی‌بابایی در خاتمه تأکید کرد: در حال حاضر 135 کارخانه مجوز گرفته‌اند، 90 کارخانه فعال است و 5000 کارگر ماهر احتیاج داریم تا بتوانیم پروژه‌ها را با موفقیت پیش ببریم. این حجم کار کم‌نظیر بوده و قطعا روزهای خوبی را برای استان و مردم رقم خواهد زد.

  اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام یک فصل جدید را در ورزش استان رقم خواهد زد

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از اینکه در دولت سیزدهم پروژه‌های نیمه‌تمام تخصیص اعتبار پیدا کرد، عنوان کرد: در همه شهرستان‌ها پروژه‌های نیمه‌تمام در حال انجام است که به زودی افتتاح شده و در اختیار جوانان و بانوان عزیز قرار خواهد گرفت، برخی از این پروژه‌ها بیش از دو دهه روی زمین مانده بود.

علی حقیقی سپس خاطرنشان کرد: به لطف خدا و با تلاش ورزشکاران عزیز، 19 نفر از استان همدان به مسابقات هانگژو 2023 اعزام شده و افتخارآفرینی کردند که این همایش به پاس قدردانی از تلاش و افتخار آفرینی آنان برگزار شده است.

وی در خاتمه تصریح کرد: در سال 1402، خوشبختانه 7 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای هیئت‌های ورزشی در نظر گرفته شده که بی سابقه است و امید داریم همین امر سکوی پرش ورزش استان باشد.

گفتنی است در این همایش از خانم زهرا نجاتی‌عارف دارنده نشان نقره مسابقات والیبال نشسته پاراآسیایی 2023، آقای محمدرضا کبودراهنگی دارنده نشان نقره مسابقات کبدی بازیهای آسیایی هانگژو 2023، آقای میلاد جباری دارنده نشان نقره کبدی بازی‌های آسیایی هانگژو 2023، آقای وحید علی نجیمی دارنده دو نشان نقره در مسابقات دوومیدانی پاراآسیایی 2023، آقای مهرداد مرادی دارنده دو نشان طلای مسابقات دوومیدانی پاراآسیایی هانگژو 2023، آقای میلاد سوری دارنده نشان برنز تیمی مسابقات گلبال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو 2023، آقای نعمت ا... سرافراز دارنده نشان برنز تیمی مسابقات گلبال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو 2023، خانم فاطمه بیات عضو تیم ملی شطرنج جانبازان و توانیابان، خانم مینا قربانی عضو تیم ملی تیراندازی، خانم مریم بربط عضو تیم ملی جودو، خانم شیما صفایی عضو تیم ملی تنیس روی میز، خانم کیمیا زارعی عضو تیم قایقرانی، خانم طاهره صادقیان مربی تیم ملی والیبال نشسته جانبازان و توانیابان، آقای ساسان شهسواری مربی تیم ملی تیراندازی، آقای محمد کریم کولیوند مربی تیم ملی گلبال، آقای مهدی رحیمی مربی تیم دوومیدانی نابینایان و کم بینایان، آقای وحید خراقانی مربی تیم ملی کبدی، آقای سید عادل برقعی داور مسابقات تنیس، خانم فرزانه شهریاری داور مسابقات تیر و کمان، آقای محمد امین قنبری داور مسابقات تیر و کمان، آقای بیژن حیدری داور فوتبال و آقای پیام حیدری داور فوتبال قدردانی شد.

شناسه خبر 77395