شناسه خبر:77587
1402/10/6 10:40:33

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: یک‌هزار و 820 کودک در استان مشمول طرح رفع سوء‌تغذیه کودکان زیر 5 سال شناسایی شدند.

مختار احمدی، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور از روز یکشنبه 28 آبان ماه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برنامه رفع سوء‌تغذیه کودکان 5 تا 59 ماهه (زیر 5 سال) دهک‌های یک تا 7 درآمدی خانوار آغاز شد.

وی گفت: تأمین امنیت غذایی و بهره‌مندی عادلانه آحاد جامعه از سبد غذایی سالم و مطلوب از اهداف مهم این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: بر این اساس تمامی کودکانی که نیازمند حمایت تغذیه‌ای بوده و شرایط استفاده از طرح را دارا باشند تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا حساب خانوارهای دارای کودک زیر 5 سال مبتلا به سوء تغذیه در دهک‌های یک تا 7 درآمدی در قالب سبد غذایی مشتمل بر 16 قلم مورد تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ترتیب دهک‌های یک تا 5 درآمدی برای یک کودک یک میلیون تومان، 2 کودک 2 میلیون و سه کودک سه میلیون تومان و برای خانوار دهک 6 تا 7 برای یک کودک 600 هزار، 2 کودک یک‌میلیون و 200 هزار و سه کودک یک میلیون و 800 هزار تومان شارژ می‌شود.

احمدی اظهار کرد: واجدین شرایط طرح از طریق ارسال پیامک به تلفن سرپرستان خانوار از مشمول بودن کودک زیر 5 سال خود اطلاع حاصل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه یک‌هزار و 820 کودک مشمول طرح شناسایی شده است، اضافه کرد: از این تعداد یک‌هزار و 638 خانوار دارای یک کودک، تعداد 82 خانوار دارای 2 کودک و 6 خانوار دارای 3 کودک مبتلا به سوء تغذیه هستند.

احمدی خاطرنشان کرد: 16 قلم مشمول طرح شامل شیر، ماست پاستوریزه، پنیر، گوشت گوساله، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج ایرانی، ماکارونی، روغن مایع، خرما، سیب، هویج، کدو سبز، گوجه فرنگی، پیاز، عدس و مغزدانه است.

 

شناسه خبر 77587