شناسه خبر:77656
1402/10/7 11:12:32

سپهرغرب-گروه اندیشه:حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان گفت: بی حجابی برای غرب، شرق، شیاطین و هوای نفس است که فساد را به دنبال دارد. حجاب متن قرآن کریم است و انسان‌های مؤمن هرگز از داشتن حجاب پشیمان نمی‌شوند.

وی گفت: یکی از پرسودترین مطالب قرآن مجید بیان وضع مؤمن است. زندگی او در مدتی که در دنیا است حال قیامت فرد را بیان می‌کند. قرآن مؤمن را به گونه‌ای ارزش گذاری کرده که مافوق آن ارزش در عالم وجود ندارد.

وی افزود: چند ساعتی به پایان عمر مبارک پیامبر مانده بود که حضرت مهمترین وصیت خویش را انجام دادند و فرمودند اِنی تارِکُ فیکُمُ الثِّقْلَینِ …؛ حقیقت هدایت را پروردگار، قرآن و گفتار انبیا و ائمه طاهرین می‌داند که حضرت در این وصیت به آن متذکر می‌شود و می‌فرماید اگر زندگی انسان با این دو معدن بی نهایت معارف و حقایق همراه باشد هرگز با هوای نفس و ابلیس گمراه نمی‌شود.

انصاریان ادامه داد: زندگی مؤمن همه جوانبش پاک بوده و آلودگی در زندگی او راه ندارد. شخص مؤمن کاملاً از آلودگی و آلوده کنندگان متنفر است. همه آلوده کنندگان از مؤمنان مأیوس هستند و امیدی به آنها ندارند. زور دولت بنی امیه و فشار دولت بنی العباس نسبت به این مؤمنان پیروز نشد و شکست خورد.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه زنان و مردان مؤمن غیر قابل شکست هستند و دشمنان بیرونی و درونی به این مهم آگاهی دارند گفت: دشمنان همواره مؤمنان را تهدید می‌کنند و هم به آنها وعده‌های کذایی می‌دهند اما هرگز خللی در وجود مؤمن ایجاد نمی‌شود. نه تشویق‌های بنی العباس و نه تشویق ماهواره‌های امروز که شیاطین سواره هستند و نه تشویق پیاده نظام شیاطین که تلویزیون و سایت و … هستند زورشان به مؤمن نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مؤمن از طریق عقل، فطرت و قلبش به خدا گره خورده است گفت: هیچ دستی در دنیا وجود ندارد که این گره را باز و مؤمن را از خیر مطلق جدا کند. مؤمن چنان به پروردگار و رسولش وابسته است که نمی‌توان این وابستگی را کاهش داد و از بین برد.

انصاریان با طرح این پرسش مبنی بر اینکه آیا انبیای الهی به هدفی که در عالم داشتند رسیدند؟ پاسخ داد: قطعاً آن بزرگان به اهداف خود رسیده اند. برای مثال اگر حرکت امام حسین برای نجات تنها جناب حر بود این مهم ارزش داشت که واقعه کربلا رخ دهد. این حادثه هزار و 500 سال است که موج عجیبی در عالم ایجاد کرده و میلیون‌ها انسان را این موج نوری به دنبال خود کشید و از بی دینی و فساد نجات داد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: محال است که مؤمن شکست بخورد و این گزارش پروردگار از وجود مؤمن است که در قرآن کریم به آن تاکید کرده است. بنی امیه و بنی العباس و فرعونیان و نمرودیان در این عالم شکست خوردند و اروپا و آمریکا در حال شکست هستند. 400 سال پیش تا به امروز انگلستان کلی هزینه کرد و هدفش این بود که خدا را از زمین حذف و یک نفر در پنج قاره اسم خدا را نیاورد، آیا آنان موفق شدند؟ نشدند به گونه‌ای که امروز در حال گسترش دینداری در جهان هستیم.

وی اضافه کرد: سال‌ها پیش مشاهده کردم که بهترین کلیساها را در انگلستان به فروش می‌گذاشتند و آنها را به محلی برای مشروب خوری و قمار بازی تبدیل می‌کردند اما آیا آنان با نابودی کلیساها به اهدافشان رسیدند؟ نرسیدند اما اهل ایمان به اهداف خود رسیدند.

انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: بی حجابی برای غرب، شرق، شیاطین و هوای نفس است که فساد را به دنبال دارد. حجاب متن قرآن کریم است و انسان‌های مؤمن هرگز از داشتن حجاب پشیمان نمی‌شود. مؤمنان حقیقی شریک شیطان در انواع گناهان نیستند بلکه همواره در صراط مستقیم قرار دارند.

 

شناسه خبر 77656