شناسه خبر:77765
1402/10/10 13:40:20

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: جذب نیروهایی شاخص و در تراز انقلاب اسلامی در بدنه آموزش و پرورش اولویت اصلی هسته گزینش استان است.

هاشم ناظمی‌جلال صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان که به مناسبت روز گزینش و هفته سوادآموزی صورت گرفت، اظهار کرد: جذب نیروهای شاخص و در تراز انقلاب اسلامی اولویت اصلی هسته گزینش استان است.

به گفته وی، در حال حاضر 34 هزار نفر از جامعه هدف استان بی‌سواد هستند و برای باسواد کردن این افراد برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، پنج هزار و 300 نفر دوره سوادآموزی، چهار هزار و 500 نفر دوره انتقال و چهار هزار نفر دوره تحکیم به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: کلاس‌بندی‌های سوادآموزی شروع شد و تا پایان آذرماه ادامه داشت، در نهایت تا پایان دی‌ماه فرصت برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

ناظمی‌جلال با اشاره به شاخص سواد در استان گریزی زد و گفت: باسوادی کل استان در سال 1355 از سن 6 سال به بالاتر 30,04 درصد بوده که در سال 1401 به 84.8 درصد افزایش پیدا کرده و درصد نرخ باسوادی جمعیت شهری در این سال 55.02 درصد بوده که در سال 1401 به 87.8 افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در مراحل پایانی ریشه کن کردن بی‌سوادی هستیم از این رو باید تمام توان خود را به همراه همه ظرفیت‌های در اختیار بکار بگیریم تا بتوانیم این مراحل پایانی را با کیفیت و موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی به کسب رتبه پنجم کشوری در ارزیابی شاخص‌های عملکرد در سال 1401، کسب عنوان استان مؤثر در فراخوان بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید، کسب عنوان هشتم کشوری در پوشش حجم ابلاغی با 95 درصد از موفقیت‌های سوادآموزش استان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه آموزش‌وپرورش کردستان در حوزه سوادآموزی همواره جز استان‌های سرآمد کشور بوده بنابراین انتظار می‌رود که سال جاری همچون سنوات گذشته در بخش‌های مختلف این حوزه به‌ویژه بحث کلاس‌گذاری و پوشش حجم تعیین شده اهتمام لازم را داشته باشند.

 

شناسه خبر 77765