شناسه خبر:77840
1402/10/12 11:15:22

سپهرغرب - گروه خبر:مسئول اجرایی و ناظر رویداد جامعه‌پرداز بنیاد ملی خانواده گفت: رویداد «جامعه‌پرداز» سال جاری در 18 استان کشور برگزار می‌شود که کردستان به‌عنوان هفتمین استان میزبان این رویداد خواهد بود.

سجاد مروتی روز دوشنبه در آیین رونایی از پوستر رویداد ملی «جامعه‌پرداز» در سنندج، اظهار کرد: در ادامه برگزاری رویداد جامعه‌پرداز در استان‌های کشور، این رویداد روز پنجشنبه 15 دی با محوریت هویت زن، خانواده و فرزندآوری در سنندج برگزار خواهد شد.
 

وی افزود: در این رویداد که با حمایت معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده برگزار می‌شود، مجموعه‌های مردمی و کنشگران این حوزه‌ها شرکت خواهند کرد که در زمینه محورهای مذکور فعالیت دارند.

مسئول اجرایی و ناظر رویداد جامعه‌پرداز کشور ادامه داد: رویداد جامعه‌پرداز به‌دنبال این است که این مجموعه‌ها را برای جبهه‌سازی و انجام یک کار منسجم گرد هم آورد.

مروتی اظهار کرد: تا پایان امسال 18 استان دیگر نیز میزبان برگزاری رویداد جامعه پرداز خواهد بود.

به گفته وی، این رویداد با شبکه‌سازی و تشکیل و گرد هم آوردن مجموعه‌های تخصصی در هر استان، ضمن ایجاد هم‌افزایی به‌دنبال بهره‌گیری مجموعه‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر است.

وی ادامه داد: در این رویداد سه میز مسئله‌محور بر اساس زیست‌بوم استان‌ها ایجاد می‌شود که به‌صورت مباحثه و مناظره شامل میز ازدواج، میز طلاق و میز جمعیت خواهد بود تا ضمن بیان ایرادات، راه حل‌های اجرایی نیز ارائه شود.

این مسئول افزود: تمرین طراحی عملیات مشترک بر اساس نظام مسائل استان و حل مسئله توسط مجموعه‌های مردمی و آموزش و توانمندسازی کنشگران در زمینه حل مسائل اصلی استان از دیگر اهدافی است که در رویداد جامعه‌پرداز دنبال می‌شود.

مروتی ابراز امیدواری کرد این رویداد بتواند با کمک و مشارکت فعالانه مجمعه‌های مردمی، بحران جمعیت را تعدیل کند.

*تأثیرگذاری رویداد جامعه‌پرداز در هر مرحله از اجرا بررسی شود

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: حرکت سریع جمعیت کشور به سمت پیری، نیازمند راهکارهای مؤثری است که امیدواریم رویداد جامعه‌پرداز بتواند با راه حل‌های مؤثر، در تعدیل بحران جمعیت مؤثر باشد.

آمنه غلام‌ویسی با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه اصلی هر کشور است، افزود: نیروی آماده به کار ظرفیتی است که اگر کاهش پیدا کند، سرمایه آن کشور به خطر می‌افتد.

وی خواستار بررسی ابعاد رویداد ملی جامعه‌پرداز شد و گفت: این رویداد حتی اگر بتواند از یک طلاق پیشگیری و زمینه یک ازدواج را فراهم کند، گامی مؤثر تلقی می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش وجوانان کردستان ادامه داد: در هر مرحله از اجرای این رویداد، اثربخشی آن بررسی و نقاط ضعف آن برطرف شود؛ چراکه بازخورد گیری از ارجای این طرح را در اثرگذاری آن مؤثر است.

 

 

شناسه خبر 77840