شناسه خبر:78386
1402/10/25 11:51:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: 620 کیلومتر پروژه بزرگراهی تعریف شده است که تکمیل آن‌ها 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

جهانگیر الیاسی اظهار کرد: با کارهای خوبی که سال جاری و در سال‌های گذشته در راستای ساخت بزرگراه و ارتقای مسیرهای اصلی کردستان به چهار خطه انجام شده، در حال حاضر در استان کردستان 350 کیلومتر بزرگراه زیر بار ترافیک رفته است.

وی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت و شاخص‌های برخورداری از بزرگراه، در صورت تأمین اعتبار 161 کیلومتر راه به‌صورت چهارخطه در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها 10هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: آنچه امروز در استان کردستان با حمای‌‌های مدیران در سطح کشوری و استانی انجام می‌شود ارتقای راه‌های فرعی به اصلی و بهبود شاخص‌ها در این حوزه و هم چنین ارتقای راه‌های اصلی به چهار خطه و بزرگراهی است که به همین منظور اولویت‌بندی و هدف‌گذاری لازم نیز صورت گرفته است.

الیاسی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این مهم طرح‌های متعدد راه‌سازی در جای جای استان در حال اجراست که می‌توان به پروژه‌های بهسازی و ارتفای مسیر سنندج - مریوان، بیجار - دیواندره، بیجار - زنجان، احداث چهار خطه گردنه صلوات آباد، سقز- مریوا، سقز- بانه و کرمانشاه به میاندوآب اشاره کرد.

شناسه خبر 78386