شناسه خبر:78537
1402/10/28 11:16:07

یونس امیری دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور گسترش ارتباطات و تعاملات با کشور عراق گفت: فعالیت کولبری در بازارچه شیخ صله از امروز سه‌شنبه 26 دی‌ماه از سر گرفته شد.

یونس امیری دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور گسترش ارتباطات و تعاملات با کشور عراق با حضور میدانی در مرز شیخ‌صله جهت رفع موانع بازگشایی این مرز اظهار کرد: بر اساس مذاکره و توافق صورت گرفته با مقامات اقلیم کردستان عراق، فعالیت کولبری در بازارچه شیخ صله از 26 دی‌ماه دوباره آغاز شد.

وی افزود: تقویت اقتصاد و معیشت مرزنشینان از اولویت‌های بسیار جدی و مورد تأکید دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه است.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه فعالیت کوله بری در بازارچه شیخ صله به علت برخی ناهماهنگی‌ها در دو طرف مرز، توسط طرف عراقی متوقف‌شده بود.

وی ادامه داد: با دستور استاندار محترم کرمانشاه طی این مدت با دیدارهای مختلف با مسوولین اقلیم کردستان عراق و همچنین جلسات مختلف با فرماندار ثلاث باباجانی، مدیران پایانه، گمرک و مدیران بازارچه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر عوامل، پیگیری‌های مداوم، رایزنی‌های مستمر و نشست‌های دوطرفه متعددی برای رفع این مشکلات و موانع موجود، صورت گرفت.

امیری بیان داشت: خوشبختانه دو طرف نهایتاً در قالب یک تفاهم‌نامه 7 بندی برای برقراری دوباره کولبری در بازارچه شیخ صله به توافق رسیدند.

وی گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با مقامات اقلیم کردستان عراق، فعالیت کولبری شیخ صله از 26 دی‌ماه دوباره آغاز شد.

 

 

شناسه خبر 78537