شناسه خبر:78747
1402/11/3 12:27:17
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان:

13 طرح آموزشی همدان آماده بهره‌برداری در دهه فجر

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: 13 طرح آموزشی با اعتبار 430 میلیارد ریال در سطح استان آماده شده و هم‌زمان با دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حمید شیرازیانی روز دوشنبه با بیان اینکه طرح‌های آموزشی با 105 کلاس و اتاق در مناطق مختلف استان بهره‌برداری می‌‌شود، ادامه داد: از این تعداد، 9 طرح آموزشی با مشارکت و همکاری خیران مدرسه‌ساز استان همدان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: در راستای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم در مورد تکمیل طرح‌های آموزشی، فضاهای ورزشی، استخرهای دانش‌آموزی، استاندارد‌سازی سیستم‌های گرمایشی، بازسازی سرویس‌های بهداشتی، آسفالت محوطه مدارس، ایزوگام و خرید تجهیزات کلاسی، هنرستانی و اداری و رفع نیاز آموزش‌وپرورش در دو سال اخیر اقدامات راه‌گشایی انجام و اعتبارات قابل توجهی تزریق شده است.

شیرازیانی اظهار کرد: چهار هزار و 500 میلیارد ریال در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان (مردادماه سال گذشته) برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی این اداره کل اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در بحث ‌مولدسازی یا فروش املاک و اموال مازاد آموزش‌وپرورش، بعد از فرآیند فروش طی سه سال متوالی اعتباراتی از این ناحیه تأمین شده که در شهرستان و مکان مورد نظر برای پروژه‌های نیمه‌تمام تزریق و مصرف می‌شود که تاکنون در این زمینه اقدامات اولیه صورت گرفته، اما نیاز به پیگیری مستمر دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان اظهار کرد: در سال گذشته حدود یک‌هزار میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور اختصاص یافت که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مصرف شد و الباقی مصوبات سفر نیز در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، استاندارد‌سازی، بازسازی سرویس‌های بهداشتی و پروژه‌هایی با ویژگی خاص طی دو سال متوالی باید محقق شود.

شیرازیانی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم 87 پروژه عمرانی مدرسه‌سازی با ساخت 805 کلاس و هزینه‌ای بیش از چهار هزار میلیارد ریال در همدان محقق شده است.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین 590 میلیارد ریال برای استاندارد‌سازی سیستم گرمایشی مدارس استان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان اظهار کرد: سال گذشته 280 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح استاندارد‌سازی دریافت کردیم که این اعتبار در راستای استاندارد‌سازی سیستم‌های گرمایشی هزینه‌ شد.

شیرازیانی گفت: در دهه اخیر اعتبارات بی‌نظیری در راستای خرید تجهیزات آموزشی دریافت کردیم و در سال گذشته حدود 520 میلیارد ریال به‌صورت ویژه و الباقی تا سقف 670 میلیارد ریال اعتبار دریافت شد.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر بخش عمده‌ای از مشکلات آموزش‌وپرورش در راستای تامین تجهیزات آموزشی اداری و کلاسی هنرستانی رفع شد و از محل قیر رایگان بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار دریافت شد که محصول آن خرید ایزوگام و آسفالت محوطه مدارس بود.

شیرازیانی با اشاره به اینکه در کنار نوسازی مدارس، محوطه‌سازی و آسفالت‌ریزی نیز مورد توجه قرار دارد، اظهار کرد: در سال‌های 1400 و 1401، 670 میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات مدارس هزینه شده و در این مدت 273 هزار و 730 متر مربع آسفالت‌ریزی و 235 هزار و 250 متر مربع ایزوگام در مدارس استان انجام شده که همچنان در سال‌ جاری نیز در دست اقدام است.

استان همدان دارای دو هزار و 600 واحد آموزشی یا مدرسه با 324 هزار دانش‌آموز است.

شناسه خبر 78747