شناسه خبر:79061
1402/11/12 13:05:09

سپهرغرب-گروه خبر:معاون خدمات شهری شهرداری همدان از ارتقای سرعت و کیفیت در عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی معابر شهر همدان با آسیب‌شناسی کارشناسی خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، حامد جلیلوند در جلسه بررسی نقاط ضعف و قوت و آسیب‌شناسی عملیات برف‌روبی و یخ زدایی معابر شهر همدان که در سازمان مدیریت پسماند با حضور مدیر خدمات شهری، رئیس سازمان مدیریت پسماند، معاونان خدمات شهری مناطق چهارگانه و کارشناسان این حوزه برگزار شد، با بیان اینکه نظم و انضباط در عملیات برف‌روبی اخیر کاملاً مشهود بود، عنوان کرد: در کنار سرعت عمل مناسب برف‌روبی اخیر، تلاش کردیم از ماسه و نمک کمتری استفاده شود که موجب کاهش آلودگی‌ها و آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از آن پس از عملیات برف‌روبی شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در ادامه افزود: تقویت نقاط قوت، افزایش تعداد ماشین‌آلات مکانیزه برف‌روبی و استفاده از مواد جدید جایگزین نمک در برف‌روبی‌های آتی، در بهبود عملکرد گروه‌های برف‌روبی کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه جلسه مشاور شهرداری همدان در امور برف‌روبی ضمن قدردانی از عملکرد دست‌اندرکاران عملیات برف‌روبی در بارش برف اخیر، گفت: حضور به‌موقع گروه‌های برف‌روبی در مسیرها و هماهنگی مناسب بین آن‌ها باعث شد تا عملیات برف‌روبی اخیر با کمترین اشکال انجام شود.

گودرزی با اشاره به کاهش استفاده از ماسه در برف‌روبی اخیر، افزود: افزایش تعداد ماشین‌آلات و همچنین ساخت محلی مناسب جهت دپوی نمک که حالت کریستالی نمک را در طولانی‌مدت حفظ کند، تأثیر مثبتی در بهتر شدن عملیات برف‌روبی خواهد داشت.

در پایان جلسه حاضرین به بحث و تبادل نظر در رابطه با آسیب‌شناسی عملیات برف‌روبی، سهولت تردد شهروندان و جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از این موضوع پرداختند.

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روزهای آتی شاهد بارش برف در شهر همدان خواهیم بود.

شناسه خبر 79061