شناسه خبر:79161
1402/11/15 10:40:30

سپهرغرب، گروه سیاسی: رئیس ستاد دهه فجر گفت: امام راحل رهبر بی بدیل و یک شخصیت استثنایی کم نظیر بود.

حشمت‌الله قنبری اظهار کرد: چهل و پنجاهمین سالگرد پیروزی عظیم انقلاب اسلامی بر امت اسلامی و ملت ایران تبریک می‌گوییم.
وی ادامه داد: تاریخ معاصر ایران 45 سال پیش شاهد پیدایی و پیروزی انقلابی منحصر به فرد و اعجاب انگیز بود. در آن روزها در باور کسی نمی گنجید که می‌شود بدون اتکا و وابستگی به قطب‌های استکباری شرق و غرب دولتی تغییر کند و حکومتی تاسیس شود.
رئیس ستاد دهه فجر تصریح کرد: در قاب باور سیاست مداران انقلاب و تاسیس نظام مبتنی بر دین قابل تصور نبود چرا که استکبار شرق و غرب علیرغم همه تفرقه که با یکدیگر داشتند در یک موضوع وحدت داشتند و آن اینکه دین افیون ملت‌ها است. قنبری افزود: ایران هم جزیره امن و هم به لحاظ سیاسی بخشی از قلمرو جغرافیای سیاسی غرب به شمار می‌آمد و بالغ بر 50 سال پدر و پسری ننگ دست نشاندگی را بر پیشانی تاریخ ایران نشانده بودند. وی ادامه داد: نه تنها ملت ایران بلکه جهان معاصر در حال تجربه قله زشت‌ترین مظاهر جاهلیت بود. تغییر دادن آن شرایط در باور هرکسی نمی گنجید.
رئیس ستاد دهه فجر تصریح کرد: امام راحل رهبر بی بدیل و یک شخصیت استثنایی و کم نظیر بود. او بود که توانست با اندیشه‌های بلند و الهی و مجاهدت خود مسیر تاریخ را تغییر دهد. اگر امام به رکاب مجاهده پا نمی‌گذاشت حتماً به عنوان یک عالم برجسته جامع به اندازه کافی در نگاه مردم عزیز بود.
قنبری افزود: با همراهی مردم با امام نظامی بر پایه اسلام در ایران تاسیس و بنیانگذاری شد. رئیس ستاد دهه فجر گفت: امام راحل شخصیتی بود که سران شرق و غرب را به حساب نمی‌آورد اما در برابر محرومان در اوج فروتنی قرار داشت. امام با این ویژگی‌ها بود که صاحب جان و دل مردم شد. وی افزود: امروز از آن روزهای الهی 45 سال سپری شده است؛ 45 سالی که بسیاری از فتن‌ها و توطئه‌ها در کشور اتفاق افتاد.
رئیس ستاد دهه فجر عنوان کرد: 45 سال تحریم گسترده بی سابقه تنها بخشی از توطئه‌های نظام سلطه علیه مردم ایران بود اما ملت بزرگ ایران با ایستادگی در برابر استکبار از دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت کرد. هر جا که کار مردم و کشور را به افراد انقلابی سپردیم، معدل تلاش‌های انجام شده در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا را هم جا گذاشته‌ایم. قنبری افزود: امروز دشمن در شرایطی قرار گرفته که منتظر نگاه مردم و حرکت مردم در روز انتخابات است. دشمن نمی‌خواهد مردم پای صندوق‌های رای بروند.
وی با بیان اینکه افرادی که در داخل مواضع مشترکی با استکبار دارند، باید توبه کنند، گفت: مردم همانند همه سال‌های انقلاب با آمدن پای صندوق‌های رای از دستاوردهای انقلاب و خون شهدا صیانت خواهند کرد.

شناسه خبر 79161