شناسه خبر:79241
1402/11/17 09:26:48

سپهرغرب، گروه خبر: به‌مناسبت دهه فجر 22 طرح عمرانی در شهرستان نهاوند به بهره‌برداری رسید.

در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی 22 طرح با حضور مسئولین شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و یک طرح نیز کلنگ‌زنی شد.

این طرح‌ها شامل پست هوایی برق روستای چولک قپانوری نهاوند به نمایندگی از هشت طرح دیگر برق‌رسانی بود که امروز افتتاح شد.

دیگر طرح‌های افتتاحی مدیریت برق پروژه‌های هوشمندسازی 219 چاه کشاورزی و 739 پروژه مدیریت توزیع برق شهرستان نهاوند بودند که از ابتدای سال تاکنون برای اجرای آن‌ها 66 میلیارد تومان هزینه شده است.

بهره‌برداری از 13 پروژه راهداری نهاوند از دیگر طرح‌های عمرانی بوده که در آن راه روستایی امین‌آباد به علی‌آباد به نمایندگی از 13 پروژه افتتاح شد.

طرح‌های اجراشده راهداری شامل ساخت و روکش راه‌های اصلی فرعی و روستایی است که برای اجرای آن‌ها اعتباری بالغ‌بر 100 میلیارد تومان هزینه شده است.

طرح سامان‌دهی فاز نخست پارک ولیعصر (عج) شهر گیان با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

علاوه‌بر افتتاحیه طرح‌های عمرانی فوق، عملیات اجرایی احداث بوستان نوح‌آوند در بلوار خلیج فارس شهر نهاوند به مساحت هفت هکتار، آغاز شد.

این بوستان مجهز به اقامتگاه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، اِلمان، بخش نمایشگاهی و اقامت موقت مسافر برای زائران عتبات عالیات با برآورد اعتباری بالغ‌بر 40 میلیارد تومان در مسیر عتبات عالیات و کمربندی شهر نهاوند احداث می‌شود.

قابل ذکر اینکه در دهه فجر امسال 72 طرح عمرانی با اعتبار 646 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری و 27 طرح دیگر با اعتبار 65 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

شناسه خبر 79241