شناسه خبر:79950
1402/12/8 13:43:45

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در حال حاضر 107 راهنمای گردشگری دارای کارت معتبر مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در سطح استان هستند.

منصور مهرزاد روز دوشنبه مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری اظهار کرد: راهنمایان گردشگری کردستان افرادی پویا، فعال و صاحب‌فکر و ارائه‌کننده تصویری جامع و کامل از فرهنگ، تاریخ و تمدن این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه کردستان به‌دلیل ظرفیت‌های بالای گردشگری یکی از استان‌های پیشرو در زمینه آموزش راهنمایان گردشگری است، افزود: فعالان این حوزه در بخش‌های مختلف طبیعت‌گردی، اکوتوریسم، پرنده‌شناسی، فرهنگی، باستان‌شناسی و موزه‌ها به‌صورت تئوری و عملی آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به حمایت همه‌جانبه از فعالان این حوزه عنوان کرد: توانمندسازی فعالان این بخش می‌تواند زیربنای صنعت گردشگری کردستان را مستحکم‌تر کند.

مهرزاد یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، راهنمایان گردشگری کردستان از اول فروردین‌ماه ١٤٠٣ به مدت 12 روز در دو نوبت‌کاری به راهنمای گردشگران در اماکن و بناهای تاریخی و گردشگری استان می‌پردازند.

وی با تأکید بر اینکه تمام تورها و دفاتر باید از ظرفیت راهنمایان دارای مجوز استفاده کنند، گفت: نقش راهنمایان گردشگری در راهنمایی و جلب رضایت مسافران و گردشگران و ترغیب آن‌ها به سفری دوباره به استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

شناسه خبر 79950